fredag 27 mars 2009

Snöstorm och fredag

Snöstorm - jag trodde våren var på väg, men tji fick jag!!!! Fattar ingenting av vädret nu för tiden... förra veckan satt jag i Milano och drack vin i solen, denna veckan har det varit -10 grader på morgonen och nu snöstorm...
Fredag eftermiddag, jag slutar ju 13 på fredagar. Jätteskönt, även om förmiddagen på jobbet är stressig så är det skönt att gå när de andra kommer tillbaka från sin lunch.
Kände att jag hade lite att ta igen med barnen efter förra veckan, jag ligger inte på mina barns topplista efter att ha varit borta 5 dagar. Så idag hämtade jag dom tidigt och så åkte vi och fikade, sen fick de köpa varsitt nytt TV-spel. Så nu ligger jag på topp igen, skönt att killarna är så lättillfredställda. Ibland i alla fall...
Fredag kväll ! Bara familjen för första gången på länge, Tobbe förbereder middagen. Lammstek, aubergine i ung med lime och chili och auberginsås. Det blir nog supersmarrigt! Särskilt med ett glas rött till. Detta gång dricker vi Conde Devaldemar Grand Reserva från 2000. Ett hett vintips. Det var länge sen vi drack detta vin... men i början drack vi det ofta, inte direkt den här årgången men ni förstår. Smarribarrans i alla fall.
I morgon åker ska killarna sova hos min mormor och morfar och vi ska ut på stan och galeja lite - återkommer om detta.
Njut av helgen vänner!

3 kommentarer:

thebromanders sa...

Tack, ska försöka njuta av helgen i alla fall!! Inga planer, utan bara slappa. Skööönt!
Förstår att ni är trötta på snön nu! Enough is enough!!

PetramedAochE sa...

Hej jag kom in här till dig av en slump och såg då att du tävlar om ett namnsmycke!
Jag har också en tävling hos mig där man kan vinna valfria smycken (bl a namnsmcken) för 350 kr!

Här har du länken för att komma direkt till tävlingen: http://www.petramedaoche.se/?p=552

=)

kram

Popprinsessan sa...

Det låter som om det var en härlig fredag!