söndag 29 mars 2009

Minisemester i sin egen stad

Så har vi haft en liten minisemester i vår egen stad... det är underbart att få komma bort ibland. Att få bo på hotell och äta hotellfrulle. Att få vara ensam med sin man ibland. Även om man saknar sina busfrön såklart.
Att bo på hotell i sin egen stad är jättemysigt, man samlar ny kraft och det tar inte så mycket tid i anspråk. Jag tittade på Fråga Olle häromdagen och då kallade Ann Söderlund (heter hon så?) det för knullweekends som hon och henns man åker på ibland :-) underbart uttryck tycker jag som egentligen inte gillar det ordet. Men visst är det bra för förhållandet att få mysa till det i vardagen, vardagsromantik är jätteviktigt tycker jag. Man ser på varandra på nytt sätt, man har tid att prata utan att barnen stör och framför allt skrattar vi jättemycket tillsammans. Underbart - så nu är jag lite nykär igen! För mig är det otroligt viktigt att få egen tid dels för mig själv, dels med mina vänner och såklart med Tobbe.
Igår var vi på champagneprovning på Winemaster - jätteskoj och självklart otroligt gott! Efter det tog vi lite drinkar på Himlen därtill sedan en god 3-rätters på Tre Santi... Vi var med 2 av våra vänner och vi hade verkligen supertrevligt och garvade massor. Vi avslutade i hotellbaren innan vi till slut lade oss vid 0130.

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag tycker att ni verkar vara jätteduktiga på att ta er tid för "vardagsromantik"! Superbra förslag att semestra lite i sin egen stad!
Det låter som om ni hade en härlig kväll och jag hoppas att din känsla av nyförälskelse håller i sig ett tag :-)

Berne sa...

Den där egna tiden i en relation är jätteviktigt, så försök få till flera sådana stunder. Vi har också "semestrat på hotell i vår egen stad" med barnen utleasade. En riktig höjdare med romantik, dans, god mat, närhet......
Lite lättare när barnen blir större att få den där nödvändiga tiden. Å andra sidan kan en tonåring dyka upp när man minst anar det och på de mest olämpliga tider.
Skickar dig en varm vårfamn /Berne

Susjos sa...

Mysigt! Visst ska man ta sig lite minisemestrar med maken ibland! det gör man alldeles för lite! Ni är duktiga ni! Och ni verkar haft hur mysigt som helst. Tack för restaurangtips också!
Må gott!
kram

imse sa...

Det är nog jättebra att ta en sån här liten ledighet ibland. Både för barn och föräldrar.

Kram

Miafia sa...

Åh vilken underbar helg!
Tycker oxå ni verkar vara himla bra på att förgylla vardagen...fortsätt i samma anda!

Hosteria är grymt bra!
Kram

thebromanders sa...

Jättemysigt!! Och viktigt!