fredag 13 mars 2009

Väntar

Mannen och killarna är på disco på dagis. Jag är ensam hemma. Har hela huset för mig själv... det händer inte ofta, alldeles för sällan för att vara uppriktig. Det är otroligt skönt att bara vara. Vara själv och pyssla lite. Jag har plockat undan, hängt tvätten, bloggat och plockat fram en massa gott...
Milanosalami
Seronoskinka
Coctailtomater
Mozarellabollar
Parmesan
Cevré
Varcherol ost
Holländs getost
Blåmögelost
Massa olika kex
Pesto av oliver
Tapernad
Pesto av kronärtskocka
Chilipesto
Chips
Majschips
Salta pinnar
Oliver
Chicken wings
Vinet på luftning
Hela huset med tända ljus
Snart kommer Tobbe, barnen och en till familj hem. Då ska vi mysa och bara ha trevligt. Barnen kan leka och vi kan umgås. De har även med sig en liten bebbe, lilla Alice snart 3 månader :-). Det är deras 3;dje barn. De andra är 2 killar. Våra barn går på samma dagis så dom är också där på disco...
Det känns som om det blir en bra fredgkväll!
Tjing

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en början på en toppen kväll! Här sjungs det för nu börjar orken komma tillbaka! Tack snälla J! Tack för att du tittar in och lämnar spår... Kram anna

Vardags-mirakel sa...

Hej, tack för kommentaren :-) Vilken helmysig kväll ni ska ha, kram Eva.

The Hanssons sa...

jamen herreguuuuud så vansinnigt gott det låter. Ni får det jättetrevligt. jag kan se smågrabbarna framför mig på sitt disco....det är så härligt att vara på dagisdisco och spana, ungar är så roliga i den åldern...för det där med disco är blodigt allvar när man är SÅ stor så man kan gå på disco.

a en skön helg

Annika sa...

Ja, det låter verkligen som att ni kommer att få en mysig kväll! Trevlig helg!

Aforia sa...

Vilken skön början på helgen. En stund för sig själv. Mmmm det skulle behövas just nu. Hoppas att helgen fortsätter i samma sköna tema.
Kramis Lena

Anonym sa...

Herregud, jag trodde att du skulle passa på att sätta i dig allt det där medan resten av familjen var borta!!! ;o)

Hoppas ni får en mysig kväll!!

thebromanders sa...

Myyysigt!!

Magnus Thorn sa...

Vikten av att få vara med sig själv kan inte underskattas. Själv brukar jag och L lägga in "frihelger" för att bara få vara, skriva, lyssan på musik, gå ut bara. Men när söndagen kommer längtar man hem igen...:)

plingan sa...

Smasken!!! Jag skulle gärna minglat hos er igår :-)
Tack för din gulliga kommentar hos mig, den värmer!

Tant Janet sa...

Vad kul med så många kommentarer, och nya läsare är alltid lika kul. Särskilt när ni skriver en rad.