måndag 23 mars 2009

Måndag - storhandling

Måndagen avlöpte bra på jobbet, mycket mail att ta igen efter veckan i Italy men nu är jag på banan igen. Kul att träffa kollegor igen, att jobba ensam är ingen hit i längre perioder.

Så var det dags för storhandling!
Jag brukar göra detta på torsdagar, men det var rätt tomt i kylskåpet efter att jag varit i Milano nästan en vecka.
Rätt skönt att göra det en måndagkväll ändå, inga folk på Ica, inga folk i kön, och inga folk på parkeringen. Underbart rent ut sagt. När storhandlar ni? Eller småhandlar ni? Eller beställer ni mat på nätet? Vart handlar ni? Köpte lammstek för första gången också, någon som har något bra recept?
Ha en bra måndagkväll!

11 kommentarer:

Miafia sa...

Det är ju riktigt skönt att gå och handla när det är så lite folk.
Jag älskar att storhandla, men tyvärr har vi lite dålig rutin för det, alltså ingen veckorutin. Ibland blir det bigshopping och ibland lite småhandling.
Ha en skön kväll!

Vicky sa...

Tack för lite snabbmiddagstips! Blodkorv med lingonsylt får mig att längta till Sverige. Åh vad gott.

Jag har det bra och kan handla på förmiddagarna i veckan. Då behöver jag bara trängas med pensionärer och övriga "hemmafruar" ;) Det brukar blir storhandling 1 g varannan vecka och däremellan lite småköp.

Popprinsessan sa...

Jag shoppar oftast i början av veckan, men bara för "halva veckan". Sedan kör vi ett race på fredagen inför helgen. Och ibland blir det småhandling flera gånger i veckan... Det beror helt på hur veckan ser ut. Om jag ska iväg med jobbet blir det lite annorlunda, annars försöker jag planera maten för åtminstone mån-tors.

Nipe sa...

Vi försöker storhandla, men det lyckas inte så bra. Har inte nån bra rutin tyvärr. Ibland har vi veckomatsedel och då blir det storhandel på söndagar el måndagar. Sen småhandlar vi en del i veckan på lokala Konsumaffären på väg hem från jobbet. Skulle gärna vilja handla på nätet, men bor man i en avkrok funkar ju inte det tyvärr...

Anonym sa...

Vi storhandlar på söndagmornar för då är det lite folk efter en lördagkväll!
Det är en veckorutin med en matsedel som skrives varje söndag!
Hoppas att du får en toppen kväll! kram anna

Uno sa...

Lammstek!!! Kör in vitlöksklyftor, många, många, krydda med rosmarin och salvia - svartpeppar, citron och salt. In med den i ugnen och ös över spad då och då. Servera med färsk basilika. Mullegott. Grattis till ett bra val. Uno

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Sv: Hellyhansen till barn kan du bla hitta hos

~http://www.coolamo.se/
~http://www.pippilotta.se/default.aspx
~http://www.fridolina.se/brand/Helly_Hansen.htm
~http://www.litenochjunior.se/index.php

Hoppas du hittar vad du söker =)

Kram

Susjos sa...

Fördelen med att jobba natt...man kan storhandla mitt på blanka vardagen,utan att trängas med folk!
Så det kan bli när som helst i veckan när jag är ledig :)Helt underbart!
Sen har jag ju Middagsfrid som levererar middagar varannan vecka,så jag ska inte klaga :)
Lammstek fick vi nyligen levererat av middagsfrid,får leta upp receptet till dig...men nu är klockan för mycket!...
Kram!

imse sa...

Jag har ingen ordning på mitt handlande. Avskyr att handla mat.

Lammstek är jättegott. Stek långsamt i ugnen.

Kram

Preffen sa...

Jag är ju nere i Stockholm emellanåt så är det så du vill o det nån gång passar kommer jag gärna till dig o håller ett makeup party. Skulle vara jättekul.
kram

CharmKatti sa...

Det här gjorde jag en gång:
http://charmkatti.blogspot.com/2009/01/recept-p-lammytterfil.html