tisdag 24 mars 2009

Fet nackspärr

Igår kväll när jag satt vid datorn smällde det till i nacken. AJ vad ont det gjorde!! Innan jag lade mig tog jag 2 voltaren och smörjde även med voltarensalva. Sen vaknade jag var 45;e minut och hade skitont varje gång. Sånna här gånger tänker man på hur mycket man använder nacken, det går ju inte att göra någonting när man har grym nackspärr. Man kan inte resa på sig, vända på sig, klä på sig, klä av sig, köra bil, knappt hålla upp huvudet.
Jag gick ändå upp och åkte på bodypump i morse, min tränare sa att det finns 2 saker som kan hända.
1. Antingen blir det värre
2. Eller så blir det bättre av endorfinerna i kroppen
Det blev bättre!
1 timme i alla fall!
Sen på jobbet masserade min kollega Katarina mig, jätteskönt. Hon hittade ett muskelfäste vid skulderbladet som var jätteömt, som tydligen hänger ihop med nacken. Hon är utbildad massör. Efter detta var det bättre igen någon timme. Så till lunch var det dags för nya voltaren. Nu på kvällen har dom gått ur kroppen och jag får ta en gång till idag, så jag väntar tills jag lagt mig. Men fy f-n vad det gör ont. Vill att någon håller i huvudet på mig hela tiden! Men det är ju ingen som gör det här hemma. Dåligt ställe det här.
Maken håller på att lära äldsta sonen lite ackord till elgitarren... så det är inte lätt att vila heller.
Hoppas ni mår bättre än jag!

12 kommentarer:

Preffen sa...

Men fy va tröligt. Nackspärr är döjobbigt. Jag hoppas att det ger sig till imorrn. Krya på dig kram

thebromanders sa...

Nackspärr är fruktansvärt jobbigt!! Jag har en benägenhet att få det av o till... hoppas du känner dig bättre imorron!!

Nipe sa...

Å fy! Hoppas att det släpper snart. Vila i soffan med en chokladask är nog bästa medicinen!

Grodmamman sa...

Stackare! Har haft nackspärr någon gång och fy sjutton vad allt blir besvärligt!
Här försöker vi storhandla en gång i veckan, har gjort det idag, men det är inte alltid vi hinner!:)
Kram

Miafia sa...

Att ha ont är blä! Hoppas att du mår bättre snabbt.
Kramar och tack för rösten, trots att jag ju inte riktigt ännu är tonårsmamma ...

CharmKatti sa...

Tulle då;-)
Taskigt av la familia att inte ställa upp tycker jag. Nåt ska man väl kunna begära som mamma till två barn??
Tack för rösten!

CharmKatti sa...

Du förresten, du undrade lite över snygga grejor till bloggen. Som tags cloud till exempel. Kolla den här sidan
http://www.bloggerbuster.com/
Där finns mycket att läsa och lära. Även en hel del snygga gratismallar.
PKNS!

Gnistrande snö sa...

Aj aj, inte roligt med nackspärr, hoppas det går över snabbt.

Roligt med musikintresserade killar i familjen.

Krya på dig!


Kram
Katarina

Anonym sa...

Usch! Det blir till att hoppas att det vänder...smärtan alltså! Försvinner! För att ha ont är aldrig skoj!
Här har jag mått som en prinsessa! Längtar till i morgon! Kurs!
önskar dig en smärtfri natt! kram Anna

Popprinsessan sa...

Men stackare! Hoppas att det gått över nu! Hade en benägenhet att ha riktig nackspärr ofta när jag var yngre. Tror att rockandet på dansgolvet var en av bovarna i dramat... Vaknade en natt av att jag inte kunde röra mig, låg på magen i sängen... Panik! Hur jäkla dumt det ens känns så är det ganska skönt att ha en sån där nack-krage (gissar att de finns på Apoteket), iaf när man är hemma.

Hoppas som sagt att det känns bättre!

Susjos sa...

Hoppas att du mår mycket bättre nu!
Nackspärr är inget kul!
Kram kram

Pia sa...

Åh, stackare!! Hoppas det känns bättre nu..
Investera i en spikmatta.. nackspärr gör ju att andra muskler spänns till bristningsgränsen.. spikmattan gör dessa avslappnade.. Den är suverän!! :o)