måndag 16 februari 2009

Sista gången

Tankarna går till min vän C som idag får sin sista cellgiftsbehandling... Du är så stark gumman!! 100% avklarat!!!
Vill även tacka dig och P för senast- alltid lika roligt när ni kommer över! Ser fram emot fler champagne & skrattkvällar med er! Samt sommaren i skärgården. Ta hand om dig!
Jag hatar verkligen cancer, det är en skitsjukdom som vimmelmamman skriver. Visst går det ibland bra, men ofta skiter det sig och den sjuka lämnar ledsna anhöriga efter sig med massor av frågetecken. Ibland finns även barn kvar som ställer massor med frågor om var mamma eller pappa är.... det är så tragiskt och sorgligt. Hoppas verkligen att ett botemedel hittas snart. Tänker även på Sabina... som skall börja sin strålning. Världen är full av historier och alla bär sin egen. Alla känner någon som har eller har haft cancer och allt för många har förlorat en anhörig! Jag är så otroligt tacksam för att att det verkar gå bra för min mormor och för att C mår så bra som hon gör! För 6 månader sedan kändes det verkligen tungt, men idag är jag hoppfull!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt! Man ska vara tacksam!! Har haft en del skitsjukdomar i min närhet, bl a min pappa så jag hatar cancer.. verkligen hatar det!

Anonym sa...

Tack så mycket för din kommentar. Tänk att det ska vara så svårt att leva i nuet och visa uppskattning för det man har runt sig varje dag. Iallafall har jag svårt med det. Ha ett trevligt slut på måndagkvällen.

Popprinsessan sa...

Jag håller med! Det är en riktig skitsjukdom, och alla har någon i sin närhet med cancer.

Och så klagar man själv lite över huvudvärk och hosta liksom...

Det svåra med cancern är att man inte vet hur sjutton man ska stötta de som är utsatta för skiten. Att finnas där och lyssna, prata med osv kan man ju göra, men ofta känner jag mig otillräcklig och vill kunna göra mer liksom...