söndag 8 februari 2009

Leka Rock

Igår hade vi fullt hus här hemma. Både Oscar och Lucas hade 2 kompisar var här. Oscar & hans vänner lyssnar mycket på musik och tittar på you tube på olika klipp. Igår hade även Viktor med sig sin elgitarr och sin förstärkare vilket innebar 2 elgitarrer och 2 förstärkare på ovanvåningen. Dom lirade och hade jätteskoj, dom kan ju inte sådär jättemycket men ambitionen är hög. Jättekul att de har sånt musikintresse tycker jag. Så det var fullt ös då med musik och ungar här. De mindre killarna ville inte vara sämre så de skulle "leka rock", det lät så gulligt. De äldre lirar & lyssnar på rock och de yngre leker rock. Sen var det utfodring, Tobbe gjorde pannkakor till ett helt regemente :-) de äldre äter ju 5-6 st var...
kvällen var det dags för firandet av min mormor och morfar som har gift sig. Måste säga att Hosteria Tre Santi är en av de bättre restaurangerna jag någonsin ätit på. Otroligt god mat. Så idag är man lite segsliten då, kom hem vid 0130 inatt... barnen var hos sin farmor och jag har nu precis hämtat dom.
Tobbe är och skriver kontraktet på båten, det har dragit ut lite på tiden i och med att vi behövde nytt pantbrev och en ny värdering på huset, men nu så är vi båtägare på RIKTIGT vilken sekund som helst. Underbart!!! Ser fram emot sommaren.
Idag skall jag fota massor av kläder och lägga ut på Tradera, behöver lite klirr i kassan.
Ha en bra dag!

11 kommentarer:

Berne sa...

E de inte härligt med barn. Låt dem spela. Vem vet det kanske utvecklas till mer än ett intesse eller en hobby.
När jag var i 10-årsåldern så spelade jag o några kompisar musik också, Kålle and the four kallade vi ossa. Det var bara en som kunde spela men det hindrade inte oss andra. Han spela gitarr och vi andra maracas, tamburin mm.

Tack för dina besök. Alltid mycket roligt att se du varit o hälsat på. Jag blir så glad. Tror inte jag får så många besök annars, mer än från familjen.
kramar dig / Berne

Aforia sa...

Din blogg är inte så dum den heller. Vet inte om jag är så stark om man jämför med andra. Men tack för de varma orden. De hjälper en vidare trots att det är det tag sedan.
Kram Lena

CharmKatti sa...

Skulle kunna skriva massor men Fanny sover på min ens arm...puss!

Susjos sa...

Va nyfiken jag blir på den restaurangen,måste provas!
Är också nyfiken på Skepparholmen där du varit. Passar det för en romantisk natt med maken,god mat och så?
Kram!

Tulipa sa...

hej!
tack för din hälsning!

vad härligt med båt!

Läste också ditt förra inlägg.
Jösses vad de tjänar pengar...helt otroligt!
För mig finns det inget intresse av att läsa Blondinbella, men jag är ju dubbelt så gammal!

Ha en bra start på nya veckan!

Kram Mariette

Miafia sa...

Så den är alltså fortfarande bra den restaurangen. Låter super och vi måste se till att ta oss dit igen jag och sambon.
Härligt med båt! Grattis till ett fint köp!
Kramar

Popprinsessan sa...

Så härligt att barnen har ett sådant musikintresse! Jag är bara glad om L också kommer att ha det när hon blir lite äldre. Just nu vill hon ha typ alla instrument som finns. Det senaste är ett munspel som hon önskar sig till sin födelsedag. Men jag ser liksom inte riktigt fram emot att hon kommer att få ett...

Förstår att du längtar till varmare årstid :-D

Grodmamman sa...

Förstår att du behöver pengar nu när ni köpt båt!:) Fast det är ju ganska skönt att bli av med grejor man aldrig använder också och då tjäna lite på det.
Förstår att du längtar till sommaren.
Barnen är ju för härliga! Kan tänka mig vilket liv det var hemma hos er!:)
Kram

Anonym sa...

Kikar in. Gläds med er och börjar drömma om sommaren...

Anonym sa...

Härligt med båt! Grattis!
Även här spelas det (Guitar Hero) och piano.

Idag fick jag veta att William får börja på saxofon! Ska bli kul och se om han gillar det. :-) Kram!

Tant Janet sa...

Oj, vad kul med så många kommentarer...