tisdag 3 februari 2009

Nya tider

Från och med den här veckan har jag nya arbetstider. Det känns jättebra, började fundera på detta för någon vecka sen när Katti sa att hon slutar tidigt på torsdagar och fredagar...
Numera jobbar jag:
Måndag 820-1520
Tisdag 820-1520
Onsdag 820-1710
Torsdag 820-1520
Fredag 820-1300
Tidigare jobbade jag till 15 de dagar jag nu jobbar till 1520, men de 20 minutrarna gör ju en timme och på fredagar tar jag ingen lunch - så då kan jag gå 13 i stället. Känns super. Frågade min chef i torsdag och igår började jag, så det var snabbt och flexibelt.
Från det ena till det andra, igår var jag på en visning av Grand Hotel i Stockholm. Vilket fint hotell, vilka fina rum och vilken underbar miljö... undrar om man kommer att ha råd att bo där någongång... De har ju blandannat Prinsessan Liliansviten på 330 kvm som kostar 70,000/natt. Så där ska jag nog boka in mig några dagar när jag behöver vila upp mig och behöver bli ompysslad. Eller ska jag åka 3 månader till Thailand med hela familjen i stället? För det är ju ungefär samma pengar som en natt i den sviten på Grand :-)

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Hmm, jag hade nog satsat på Thailand :-)

Det låter skönt med dina förändrade arbetstider. Eftersom jag har ganska lång pendlingstid (nej, inte om man bor i Sthlm, men nu gör ju inte jag det och då tycker jag att 1h är lång tid i vardera riktning :-) ) så försöker jag vara på jobbet 7.30. Då kan jag gå därifrån vid halv tre. Vissa dagar jobbar jag hemma och då kan jag ju jobba till tre innan jag kör till dagis. Och på fredagar hämtar jag alltid vid två. Det känns skönt att ha någon dag då man har lite tid på em att hitta på något kul. Jag önskar dock att jag hade jobbat här i stan.. Fast man kan inte få allt man vill :-)

Btw, lät som en riktigt smarrig middag med din vän härom kvällen! Ska själv bo på hotell lör-sön och hoppas på en god frulle :-D

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja hjälp, vilka pengar det måste finnas i en del plånböcker. Undra hur ofta den hyrs ut...

Vilka toppen arbetstider!

KRAM från Eva

CharmKatti sa...

Ja men va bra att du har ändrat. det är ju inte så mycket som behövs för att få det där lilla på fredagar. det är så skönt att könna att det verkligen är fredag. Så kanske man inte är dödstrött på kvällen sen:-) Fredagsdöden, är väl nåt vi alla lider av.
Och jag hade helt klart valt sviten....eller hur....NOT!

Preffen sa...

Vilka härliga tider!
Jag slutar mellan halv 2 o 2 på fredagar och det är en jädra skillnad att få gå hem lite tidigare, helgen blir liksom lite längre.
kram