fredag 13 februari 2009

Semlor, Champagne & Amarone

Igår fick vi nycklarna till vår båt. Amarone!
Så ikväll ska vi fira med Bollinger, Amarone och Oxfilé. Till barnen har jag köpt barnskumpa. Vi är så glada och lyckliga nu... jätteskoj. Våra grannar/vänner Chatrine och Petter med son kommer över när skumpan kläcks. All anledning till att dricka champagne utnyttjar vi :-) Att fira är alltid kul!
I morgon blir vi 26 personer här på Lucas "släktkalas". Så nu står minisemlor degen på jäsning! 60 st ska jag baka... för det finns säkert någon som vill ha 2.
Ha en underbar fredagkväll!
Kram

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här har det också bakats, men biscottis.
Kul att båten verkligen är er nu! Vi hade båt när jag var liten och ibland kan jag sakna det livet. Har även seglat några somrar i Stockholms skärgård.
Kram

Aforia sa...

Grattis till båten!
Drick, sjung och var glad för båten er var dag.
Kram Lena

imse sa...

Oj, vad roligt!

Ha en riktigt mysig helg nu!

Preffen sa...

Förstår aty ni är lycklig över Amarone, helt klart värt o fira.
Grattis igen till investeringen hoppas den skänker många fina minnen till sommaren.
Hoppas ni får det trevligt på släktkalaset.
Kram..

Anonym sa...

Blir det nån över så finns jag här:-)

Anonym sa...

Grattis! Det förstår jag att ni verkligen ser fram emot. En båt och en helt underbar sommar!
Önskar även dig en härlig fredag kväll samt en trevlig helg! kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis! Så härligt:) Kram Lallis

Aforia sa...

Tassar in sen eftermiddag Alla Hjärtas Dag för att önska dig och familjen en riktigt go helg.
Kramis Lena

Popprinsessan sa...

Hoppas att det blev en riktigt god och härlig middag i fredags! Kul att ni gör en grej av det och firar Amarone!

Hoppas också att kalaset blev kanon och att du hinner vila lite innan det är dags för jobb igen. Nästa helg är det vi som ska ha kalas lördag och söndag. Det blir dock inga kakor alls. Och jag tror tom att jag ska köpa tårtan i år!

CharmKatti sa...

Semlorna var smaskens, men jag gillar kladdkakan bättre:-)

Susjos sa...

Grattis! Vilken fest det blev för er!
Hoppas du haft en bra helg :)
Kram

Tant Janet sa...

Tack för alla kommentarer! Ha en bra dag/kväll alla bloggvänner!!
Tindra - det blev semlor över... vart ska jag skicka dom??