onsdag 4 februari 2009

Massage

Idag har jag fått massage på jobbet. Frågan är ju varför man gör det frivilligt och varför man betalar för det? Det gör ju så in i helvete ont.
Jag har inflammation i höfterna och i pirriformusmuslkeln (rumpmuskeln). Så när hon tar i ligger jag och kämpar för att inte skrika. Hon säger Oj, oj oj, vad det var stelt här då... slappna av, jag vet att detta är ren och skär misshandel men men försök att andas. Så tar hon i igen, jag försöker slappna av och hon säger högt "braaaaaaaaa" "jättebraaaaaaaaaaaaa", jag ligger liksom och profylaxar lite... det gör ju så jäkla ont. Och detta betalar man för. Men så skönt efteråt. Jätteskönt.
Hon är på jobbet 3 ggr i veckan nu så jag ska försöka gå på måndag igen. Nu är jag lite öm - men jag inte ont på samma sätt som innan. Sist jag var på massage var i Thailand, då bad jag henne ta lite extra på höfterna och rumpan och hon säger "wow, it´s a stone here".
då hajjar ni liksom hur det är ställt med röven och höfterna... men jag har inte ont i ryggen längre och inte alls ofta i ischiasnerven heller så det är ju positivt.
Lite måste ju all träning ge tycker man, nu har jag tränat Body Pump 2 ggr i veckan i ett halvår och jag går 2 ggr i veckan med stavar. Synd att vågen har hamnat i stilläge, undrar om den är trasig. Den visar liksom samma hela tiden, varje dag... hm. Måste ta och undersöka detta närmare tror jag.
Ha en bra kväll!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är både att lida och att njuta...lidnjuta? Önskar dig med en trevlig kväll! kram Anna

CharmKatti sa...

Smärta är bara en högre form av njutning.... var det nån som sa en gång. Just massage och naprapati och dylikt är nog just det.

Susjos sa...

Jag har bekymmer med min ländrygg,tror att det är svårt att stretcha den efter all jympa.
Döm om min förvåning nu när jag köpt min spikmatta (shaktimattan) .Har legat på den ett par gånger,och det gör liksom skön ont. Det är som akupressur,eller t.o.m som akupunktur! Och vet du,nu har jag inte ont i ländryggen längre!!!! Ligger på den c:a 10 min varje kväll innan jag somnar,helt suveränt! Kolla in hemsidan: www.shaktimattan.se
Den gör underverk!
Kram

Anonym sa...

Massage är underbart, liksom "sköntont".. men där på rumpan, ja där gör det bara förbannat ONT och inget annat!!

Susjos.. visst är spikmattan kanonbra?! Har haft min (den gröna, hårdare varianten, www.spikmattan.se)i drygt två år och den har gjort underverk! Ett stort plus är ju att man blir sååå avslappnad oxå!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mmmm, men skönt sen, om ett tag.

KRAM från Eva

Popprinsessan sa...

Det är inte skönt när det gör ont, och det värsta är nog när smärtan kommer krypande senare på kvällen efter en massage. Men samtidigt kan jag tycka att det är skönt att få en genomgång av alla jäkla knutor i ryggen. På något sätt är det ändå skönt efteråt. Förresten, undrar om inte jag har en massage inbokad på måndag..

Tant Janet sa...

Susjos - ja jag läste om din spikmatta hos dig också. Det kanske är något för mig.

Idag känns det som om jag fått 2 smällar på rumpan, 1 på varje skinka liksom.