fredag 6 februari 2009

Röris med gäddhäng

Efter 6 månaders Body Pump ca 2 ggr i veckan är nu äntligen gäddhänget borta. Helt plötsligt känns det som. Nu när jag spänner armen känns både biceps och triceps och det är stenhårt :-) inget fläsk utan "bara" muskler. Musklerna syns till och med när jag spänner armen.... jättekul. Jag tycker att det är så snygg på tjejer när det går in lite nedanför axeln. Inte för att det är så på mig ännu men det syns lite när jag tränar i alla fall. Kul när det ger resultat. När jag började för ett halvlår sen orkade jag inte med att ha vikter när jag körde axlar, men nu har jag 2 kg i varje hand. Så det går framåt.
Även låren börjar bli starkare, det skulle väl vara själva f-n annars. 6 minuter benböj med 10 kg på axlarna.... om man inte blir starkare då vet inte jag vad jag ska göra. Det känns bra inför veckan i Hamra.
I måndags hann vi även med en långprommis på lunchen i Hagaparken, jag har bott i Stockholm i 16 år ungefär och aldrig varit där. Jättefint och mysigt, ser nu fram emot våren och luncher på bryggan bakom Stallmästargården.
Äntligen har vi vatten i badrummet uppe! Badrummet blev klart i somras, i förrgår fick vi hit en röris. Det blev jättebra så igårkväll var jag iväg till Ikea och K-rauta och shoppade loss detaljer. Badrummet är vitt och svart, så jag köpte en massa rosa detaljer. Det blir jättesnyggt hoppas jag. Ska piffa i helgen. Älskar att piffa lite, vi kommer nästan aldrig dit då vi hela tiden har en massa nya projekt. Vi har ju byggt 2 hus och detta är inte klart ännu trots att vi har bott här i snart 6 år. Sen vill ju jag alltid göra om någonstans :-). Det blir ju lätt så när man är inredningsintresserad. Nu ska jag börja jobba, jobbar hemma idag.
Tjing

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

vad härligt att du märker sådan skillnad!:)
Kram Lallis