lördag 7 februari 2009

Nostalgi

Har nu suttit några timmar och gått igenom alla småbarnskläder. Massor av kartonger. Sorterat upp enligt nedan:
  • Oscar spara
  • Lucas spara
  • Blandat spara
  • Sälja
  • Slänga
Lucas på neo
Lucas hemkommen i babysittern, han är bara en liten plutt i den...
Det är verkligen nostalgi att se de små skorna, eller Lucas små små små små kläder i stl. 40. Han föddes ju 7 veckor för tidigt och vägde 1970 gr och var 45 cm lång. Så liten och så söt. Hans lår var som Tobbes tumme nästan. Vi har även sparat en lite prematurblöja och den är också pytte pytteliten. Tänk att nu är denna lilla kille snart 6 år. Tiden går otroligt fort. Alldeles FÖR fort känns det som. Vi har inga småbarn längre. Både på gott och ont. Det är samtidigt jätteskönt att de börjar klara sig lite själva. Men jag är allt bra sugen på en liten till nu... men jag har hört att man måste vara 2 om det.

8 kommentarer:

cpmamman sa...

Visst går det fööööör snabbt. Säger jag och har fortfarande en tvååring.

Vad kul med nya besök och nya läsare. Hoppas jag lyckas upprätthålla dina förväntningar :)

CharmKatti sa...

Vaddå två:-)
Du kan fara till danmark...

Tant Janet sa...

Cpmamman, kul att du tittade tillbaka.
Katti, jo man kan ju det. Hänger du med??

gissan sa...

Men vilken liten plutt! Så skönt att allt gick bra och att du sex år senare kan se tillbaka och minnas fina minnen. Tiden går fort som ... mina barn är 25, 17 och 17... De började ju skolan nyss ju... Jag fattar inte ;)
Ha en go lördag.
//Gissan

Berne sa...

Hej Jeanette
Två??? Du kanske kan annonsera. Jag skämtar bara. Även vi har börjat ta fram de små barnkläderna. Hos oss är det barnbarnen som börjar dyka upp (ett hittils), och klädernas är verkligen små. Har verkligen vår 30-åring (säkert 90 kilo) haft dessa kläder, ofattbart. I hallen hänger en dopklänning som alla våra tre barn och dessutom vårt barnbarn haft vid dopet.
Ha en riktigt fin o härlig helg. Glöm inte att kramas.
kramar dig /Berne

Susjos sa...

Ja,tiden rusar på i snabb fart! Oj en sån liten plutt han varit din son...
Kramkram

Popprinsessan sa...

Oj, oj vad liten han var! Jag tycker att det är jättesvårt att rensa ut bland de urväxta kläderna. Iaf de som är så små, nu blir ju kläderna mer utslitna...

Nipe sa...

åhhh, vilken flashback jag fick nu! Vår Skruttafis föddes 6 veckor för tidigt och vägde 2610 och 46cm. En stor klimp i jämförelse med din kille med andra ord. Men ändå för tidig, de ser ju speciella ut då. Så pluttiga. När jag ser premis-kläderna nu kan jag inte fatta det, det är ju dockkläder.