onsdag 18 februari 2009

Säng säng säng sova sova sova


alla hjärtans dag fick jag en ny säng av min man. Vi köpte nya sängar på Ikea för 2 år sen, deras dyraste och ingen av oss väger sådär tokmycket som de trodde när jag ringde till Ikea och skulle fråga om det skulle vara såhär.


Vi har som 2 diken i sängen, ett där jag ligger och ett där Tobbe ligger, om man vill gosa lite och rulla till mitten måste man först upp på kullen.


När jag ringde Ikea frågade dom om vi vägde över 100 kg... icke sa jag, jag väger 58 och mannen 78.... så tji fick dom. Dom kom hit och tyckte att det var inget fel och sen har 1 år till gått... dumt - jag vet. Men nu är så fallet. Jag vaknar varje natt och har ont i ryggen. Den är inte jätteobekväm men inte jätteskön heller. Men det är jobbigt att vakna av att det inte är sköt. Hur som helst så hade maken bestämt sig för att bränna lite pengar och idag var vi och beställde vår nya säng från Kungsängen. 2 st 90 sängar, 1 stor mellandel där man kunde skräddarsy en del mjuk och en mellanfast och en stor bäddmadrass. Det var kampanj nu så det var ju bra att passa på.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Det var inte dåligt att få en sådan present! skulle gärna ta en jag med! Tack snälla J! Jag lovar att jag mår bättre redan nu i kväll... Kram Anna

CharmKatti sa...

Jag såg reklamen för kungsängen på tv, det var en rätt bra kampanj, helt klart!

Du får sova gott nu då!
När kommer sängen då, eller har ni redan fått hem den?

Susjos sa...

Vilken present! Hoppas du kommer att sova bättre!!

Popprinsessan sa...

Vilken härlig present! Hoppas nu att de nya sängarna är supersköna och att du slipper det ryggonda.

imse sa...

Jag har också haft en dyr säng från IKEA, som inte höll måttet. Tyvärr.

Hoppas din nya blir bra!

Aforia sa...

Jisses, vilken present. Njut nu av den och framförallt, inget klättrande över kullen för gos.
Kramis Lena

Berne sa...

Hej Jeanette
Vi har haft våra IKEA-sängar sedan 1977 o vi tycker inte att vi upplever några problem. Vi väger ungefär som ni. Det är 2 sängar som är 105 cm så den sammanlagda bredden är större än längden. De var då de dyraste som IKEA hade. Vi är morgontrötta av oss så vi ligger länge på mornarna o drar oss med lite kaffe mm (frukost kl 12). Har vi för små krav????
Hoppas ni blir nöjda o kan njuta i "sänghalmen" längre denna gången.
kramar dig /Berne