tisdag 28 april 2009

Seglingsblogg m.m.

Nu har jag gjort en seglingsblogg, gjorde den lite snabbt på lunchen. Tänkte att jag ska försöka blogga på den när vi seglar i sommar...
Dagen har bestått av jobb, jobb, jobb. Däremellan har jag servat Lucas som nu mår bättre, men hostar lite fortfarande. I morgon får han gå på dagis. Sen är jag ledig torsdag - måndag. Jätteskönt.
Igårkväll cyklade Oscar iväg själv till en kompis som bor ca 700 meter bort. Det var första gången han cyklade iväg så långt själv. Eller lång och långt, för mig är det långt. Han är 8½ år. Hur långt cyklar era barn iväg själva? Han gick även hem från skolan själv igår tillsammans med en tjej från klassen. Han börjar bli stor nu... Men jag som har lätt katastroftänk tycker att det är jobbigt att börja släppa honom. Men någongång måste man ju börja. Hur gör ni?
Inatt kommer Tobbe hem igen, det ska bli skönt att inte vara "ensamstående" längre. Beundrar alla som klarar vardagen helt själv.
Valborg kommer en kompis från Gävle hit med sin familj. Det ska verkligen bli hur kul som helst. Vi har inte träffats ordentligt på flera år. Vi har gått om varandra med barn, amning, singelliv osv. Men nu är vi i samma fas. Hon har 3 barn som är snart 10, 3 och 7 månader. Så det lär bli fullt ös här. Men jag och Carro lägger oss nog sist efter att ha mimat och sjungit Abba Singstar halva natten. Det var länge sen vi partade ihop nu.
Kram på er alla!

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

L är fortfarande så liten så jag har tyvärr inget att komma med på "hur långt"-fronten.

Skönt att maken kommer hem inatt. Allt blir så mycket enklare då.

Låter som om ni kommer att få en riktigt härlig Valborg!

CharmKatti sa...

Du vet ju var mina föräldrar bor, K cyklar därifrån till lägret och några enstaka gånger till syrran.
Det är vad jag har hört iaf:-)

thebromanders sa...

Kul med besök på Valborg! Det där spelet Singstar verkar vara ett spel i min smak!!
Tittade in på din seglingsblogg. Vad kul!! Grattis till den fina segelbåten!! Ser fram emot att få höra om era äventyr!

CharmKatti sa...

Ja, vad gör man när nacken inte längre sitter där den sitter, antar jag får stoppa ner hela mig i toan eller badkaret kankse??

Vicky sa...

Kul med besök i helgen! Vi reser bort så jag passar på att önska en riktigt fin valborg och 1:maj helg! Kram

Ingela la la sa...

Jag åker förmodligen till Gävle och kommer lika troligt att sjunga Sing-star *skrattar* Jag hoppas det vill säga, bara jag inte blir sämre i min förkylning..

Svar på din fråga om 3 spalt... jag är inte så bra på det här själv, helt värdelös för att vara årlig ;) Det är Mia som har bloggen Hem och Lycka som har hjälpt mig.. Jag tror att Katti kan oxå...
Ha en bra dag!
Kram Ingela

a sa...

Fin seglingsblogg har du skapat!!!
Jag tycker inte man kan vara för försiktig idag ang barnen. Jag kallar mig för hönsmamma och det gör mina barn också och tycker att jag är jätte pinsam, men det händer så mycket hemska saker. Varför ska man tro alltid att allt hemskt som händer BARA händer åt andra. DET tycker jag är sjukt tänkande. Barn brukar ha en sådan period då de tänker "magiskt", att inget kan hända dem, men en vuxen får och bör vara realistisk... Tycker jag alltså...
Men navelsträngen kan man väl klippa... kanske...
Kramizar:)

The Hanssons sa...

Det är litte läbbigt när barnen ger sig iväg själva för första gången. 700 meter !!!!är ju jättelångt..tycker jag!!!
jag kommer tt följa amarone i sommar jättespännande

Grodmamman sa...

Vår son är ju dryga 10 år och han cyklar numera överallt i vår lilla stad. Dottern däremot släpper jag inte själv på cykel mer än runt kvarteret, men då är hon dryga 6 år och inte lika pålitlig!:)
Det är en balansgång det där när man ska tillåta vissa grejer, men här är det stor skillnad på sonen och dottern så det blir också stor skillnad i vad vi tillåter den ena och den andra.
Ser ut som om ni får en trevlig valborg!:)
Kram

Susjos sa...

Ha en fortsatt trevlig helg!!!!