söndag 26 april 2009

Tillbaka i etern

Har nu inte skrivit på flera dagar.
Vad har du hänt sen sist?
I onsdags fick jag en helvetesmigrän (vet ej om det finns andra varianeter i och för sig). Det började med att jag satt 2 timmar hos läkaren med Lucas för att få ut en vaxpropp, den ville inte ge med sig så vi skall tillbaka. I alla fall, när jag satt där så började det sakta dunka i huvudet... sen när jag kom hem så small det till. Jag var ensam med båda barnen. Låg i sängen, huvudet sprängdes och tårarna rann, jag har ändå rätt hög smärtgräns har jag förstått på senare år. Kunde inte ropa på barnen eller stiga ur sängen. Så där ligger jag och dunkar lätt med handen i väggen för att få kontakt, till slut kommer Oscar och jag ligger ju där och ser nog ut som om jag ska dö. Det kändes så i alla fall. Oscar hämtade vatten och tabletter, sen satt han och höll mig i handen. Han frågade om han skulle ringa 112 eller pappa. Så han ringde pappa. Jag var i total koma, men fick ändå ur mig att det inte var farligt för Oscar började verkligen bli orolig. När det väl sen släppte efter ca 4 timmar är det som att bli pånyttfödd. Vanlig huvudvärk känns då som rena himmelriket.
I torsdags hände inte mycket.
I fredags var jag och shoppade loss på Odd Molly rean..................Me really like!! På kvällen hade vi gäster.
I går lördag - ute hela dagen, powerwalk, altanstädning och masstvätt av kläder :-) Sedan middag hos vänner i Huddinge, kom hem i taxi med killarna kl. 0230 i morse.
Idag då??
Jo Gröna Lund tillsammans med hela Sverige! 5 karuseller på 4½ timme, !!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! Till slut gav vi upp och åkte hem. Tobbe har åkt till Malta med jobbet och killarna är hos grannen. Jag är totalt slut som människa. Ska lägga mig på spikmattan. Jag älskar den verkligen, somnar på den varje kväll nu och jag är mycket mer avslappnad. Helt underbart!
Hoppas att ni andra har haft en bra helg och vecka!!
Stor kram!

8 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Oj, vilken migränattack! Tur att det gav med sig!
Du verkar trots allt ha hunnit med ganske mycket på några dagar. Och så låter det ju lite orättvist att maken är ute på galej! Fast ni har kanske bra väder i Sthlm? I Skåne har det varit jättefint i helgen och ikväll blev det tom en cykeltur med hela familjen. Det var sjuukt jobbigt för benen emellanåt, L väger ju ändå en hel del...
Nu väntar sängen efter en bröllopshelg med lite sömn! Hoppas att du får en bra måndag!

Ingela la la sa...

Migrän är inte att leka med... Tur att du hade en liten kille som kunde ge dig tablett och hålla handen..
Tråkigt med kö.. man vill ju åka, åka,åka ;)

SV: Nej, vi bor inte SÅ nära havet men Johans mamma och pappa gör, riktigt lyxigt att ha så nära så vi är gärna där =) Kortet är ju i för sig taget hos deras granne.

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag får också migrän..men sällan..stakare vad jobbigt det lät.
Kram Lotta

CharmKatti sa...

Migrän kan inte var kul, har som tur är inte det. Men det är väl bara det som saknas....

Grönan, trist att det var så mycket folk, du som redan hade köat i massor för att få åkband!

Vi hörs och så:-)
Kram
Katti

a sa...

Det är sådan GO på ditt liv, härligt att läsa om det. Migräner som bekant är för jävligt bara. Skönt att det gick över.
Jo, förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, har dock ibland tittat till i din blogg, men annars har det varit tyst. Nu finns det mer o se. Välkommen hem till Nippertippan igen!
Kramizar:)

Vicky sa...

Usch vad hemskt det låter med din migränattack! Skönt att du tog er hem innan det small till iaf! Duktig kille som kunde hjälpa dig!

Sv: Cinque Terre ligger några mil öster om Genova - årecis! Här finns lite info både om byarna och vandringarna:
http://www.lafamiglia.se/cinque_guide.php

Boendet är dyrt i byarna, det finns inte heller så många hotell. Vi betalade 210 €/natt på **hotell med frukost i fyrbäddsrum. de går säkert och hitta billigare i tex Levanto varifrån man kan ta tåget snabbt och lätt. Men vi ville vara "mitt i" denna gången.
/Kram

Tant Janet sa...

Popp - ja vi har underbart väder i Stockholm...

Heidi - välkommen tillbaka !!!

Utlandsmamman - tack!

Grodmamman sa...

Jobbigt med migrän! Har som tur är aldrig haft det.
Tråkigt med alla köer på Gröna Lund också.
Ha en bra vecka nu!
Kram