lördag 18 april 2009

Aj, ont, shit, bränner.........skönt

Jag har fått en spikmatta av min man.
Den låg i påskägget.
Jag som önskat mig en sån rätt länge nu. Känner flera som har en sån och som pratar om livet före och liver efter spikmattan.
Dom har en Shaktimatta.
Jag fick en rysk spikmatta. Den används med stor framgång på Ryska mentalsjukhus, och riktigt där är jag inte. Inte än i alla fall...
Den ser ungefär likadan ut, men med färre piggar och med högre piggar.
Det gjorde ont bara jag la handen på den mattan... inte alls som grannens matta.
Men jag tänkte - det klart jag måste prova!
Så jag på spikmattan och där blev jag fast - skrikande som en stucken gris. Maken fick försöka få bort mig, men hur han än gjorde så skrek jag ännu mer. Så med några hål i ryggen gav jag upp. Maken lämnade tillbaka denna matta.
Igår fick jag min nya matta. En Shaktimatta. Den är underbar, visst svider det lite när man lägger sig. Men efter bara en kort stund bränner det lite skönt och efter 40 minuter på denna är jag som en ny människa. Jag känner mig lugn och alla knutor i axlarna är borta. Helt otroligt. Låg idag på den i 30 minuter och då tvärsomnade jag och jag känner mig jätteutvilad efteråt och inga spänningar alls i axlarna. Fortsätter det såhär så är snart mina inflamationer i höfterna och min ischias borta också.
Vilken investering - den bästa på länge!!

13 kommentarer:

Pia sa...

Hahahaha!!! Du kommer att bli beroende av den!! Den ger ju värsta endorfinkicken!! :o)

Den jag har är en s k indisk spikmatta(svensktillverkad)som är grön(som legoplattor) med 1,5 cm´s stenhårda piggar som står rakt upp med drygt en 1 cm´s mellanrum!! Den är underbar!!! :o)
(www.spikmattan.se)

Grodmamman sa...

Har hört om de där mattorna, kanske värt att prova! Kanske skulle göra under med mina axlar och skuldror också!:)
Kram

Veronica sa...

Det låter intressant! Jag har inte sett några spikmattor här i Italien, de brukar vara lite efter med såna saker ibland... Men om du säger att det hjälper mot trötta, onda axlar så vill jag också ha en!!

Ha en fin helg!

Kram

Anonym sa...

Ops! Det verkar verkligen vara beroende framkallande! Får nog gulla lite med maken... *blink*
Hoppas du får en toppen kväll! kram Anna

Tess sa...

Har hört om den där mattan och jag vill också ha en. Men jag kan inte låta bli att fundera över storleken på ditt påskägg...?? ;)
Kram

Zun sa...

Jag har länge varit sugen på att prova spikmattan, och hittills har jag faktiskt inte hört en.enda.negativ kommentar om resultatet av den. Det kanske blir ett inköp ändå ;-)

Ha det gott!
/Zun

Lallis - liv och leverne sa...

Man kanske skulle prova . Jag har varit på G att skaffa en ett bra tag nu:)
Kram Lallis

Preffen sa...

Jag har suttit o kollat på spikmattor jag med men har inte vetat vilken sort jag ska ha men tror du har hjälpt mig på traven nu. Nu ska jag slå till på en icke rysk!
Jag sitter också o undrar över påskäggets storlek...:-)
kram

Susjos sa...

JA,visst är shaktimattan underbar! Tror jag tipsade om den till dig för ett bra tag sen. Jag älskar min spikmatta,har mindre ont i ryggen och blir så avslappnad!
Va bra att du har en nu!
Angående middagsfrid så är vi nöjda med det fortfarande! Så skönt att slippa fantisera vardagsmiddagar!!! Men visst,det gäller att man är hemma och lagar till det också!

imse sa...

Japp, jag har också en och det är helt underbart att ligga på den.
Jag har en sån där svensktillverkad, som ser ut som lego.

Tant Janet sa...

Tack för alla komentarer!!!
Det var ett ganska stort påskägg, men den var ihoprullad...

Popprinsessan sa...

Blir lite lockad att testa, har bara hört gott om spikmattor.

Marielle sa...

Aha, denna spikmatta igen :-) Jag dyker på den i var mans blogg numera och får ju då säga att jag blir bara nyfiknade och nyfiknare. Måste nog skaffa mig en sådan jag med :-)