onsdag 1 april 2009

Tjejresa

För 2½ år sedan var vi 8 tjejer som åkte till Riga och förlustade oss. Vi hade jättekul! Vi partade, shoppade, garvade och pratade. Helt underbart. En tjej hade precis slutat amma och det var första gången utan barnen.
Nu är det snart dags igen, idag har jag bokat in oss till Prag. Fast det blir inte förrän i oktober. Men det ska verkligen bli superskoj. Bara att få vara utan barn, utan karlar med mina bästa vänner. Vi kommer åter att skratta, shoppa, partaja, dansa, prata, sova ut m.m. Detta är för mig välbehövligt mellan varven på samma sätt som jag behöver tid med man behöver jag tid med mina vänner. Ser mycket fram emot detta, även om det är 6 månader kvar... Men tiden har ju en tendens att gå fort på äldre dar.
Tjing

6 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Visst är det kul med riktiga tjejresor! Vi, ngr pantertanter har som tradition att åka findlandsfärja varje vår o det är precis lika roligt vareviga gång =)

Unknown sa...

Å vad härligt, fösöker själv att boka en resa till Paris med mi gamla "bästis"!

Hoppas ni får det kul!

Susjos sa...

Visst är det underbart! Då har du verkligen nåt kul att se fram emot :)
Helkul att åka iväg på tjejresor!
Själv var jag och tre tjejer till Marbella förra våren,ja sista april åkte vi,och fick en hel vecka tillsammans,gissa om vi hade det bra!

Popprinsessan sa...

Låter jättehärligt! Vi är några tjejer som pluggat ihop som träffas en eller två gånger om året och det brukar vara jättekul. Nu är alla i samma situation - med små barn hemma - och är ofta ute efter samma saker när vi träffas. Vi har dock inte varit utomlands tillsammans, men det vore kanske en plan :-) Härligt att ha något att se fram emot!

Miafia sa...

Guuuud vad roligt! Det är underbart kul att åka ett gäng tjejer så där :)
Jag var i Prag för några år sedan och blev kär. Himla vacker stad med intressant historia och trevliga människor.

Ni kommer att få det toppen!
Kram

Pia sa...

Åh, en sån resa skulle jag vilja åka på oxå.. får nog ta ett snack med vännerna och se om vi kan komma iväg någonstans.. Vilken härlig idé!