söndag 19 april 2009

Vax on Vax off

Har nu tillbringat hela dagen utomhus, i solen, vid båten, i blåsten. Tobbe har skrapat och slipat botten och jag har polerat skrov, ungefär 1/3 av skrovet är klart. Vad ont i axlarna man får när man hela tiden har händerna ovanför huvudet... man lär ju ha lite träningsvärk i axlar och biceps i morgon.
Tobbe sexig i munskydd och skyddsglasögon
Stod där och kom och tänka på Karate Kid, en gammal klassiker som man såg som tonåring :-) Vax on vax off... runt runt runt i små cirklar med händerna. Det är numera jag och Karate Kid.... och det är ju några timmars jobb kvar.
Karate Kid vs Tant Janet
När vi kom hem tog jag mig en powerwalk med stavar. Kände att jag måste ju bränna lite också...
Nu sitter jag här och slöar mig lite, tycker att jag är värd det efter allt jobb idag, har precis ätit lite pytt i panna gjord på rester från gårdagens oxfilé.. Smarribarrans. Ska strax in i duschen och sen lägga mig på spikmattan och lösa upp lite axlar.
Ha en bra kväll!!!

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Gud vad flitiga ni är! Och såå bra Karate Kid var! Nu blev jag lite sugen att se den. Slutscenen.. ahh! Vilken kick!

Hoppas spikmattan var snäll mot dig idag också så att det minimerar träningsvärken imorgon!

Daniel sa...

wax on wax off.. men det gav ju resultat oxå!! Fin båt å solbränna. Mr Myagi ska man lita på! ;)

Vicky sa...

Åh, jag älskade Karate Kid - det var ett tag sedan :)
Vad flitig du har varit - känns skönt att slappa lite efter en sådan dag!

Nipe sa...

Man blir allt lite sotis på dig, både på båten och spikmattan...