torsdag 16 april 2009

-1,6

Nu har jag gått ner 1,6 kg på en vecka.
Tjoho!
Tänk om fortsättningen går lika lätt, tyvärr gör den ju inte det... men de första 3 kg brukar gå lätt, sen tar det tokstopp...
Tränade Body Pump i morse och hade medtagd mat. Korvstroganoff med bulgur. Det känns bra.
Måste göra ett förtydligande, jag gör inte 20 armhävningar på tå, utan 10 på tå och de sista 10 på knäna. Hade en vän som frågade... 20 på tå - ja då är man ju tokstark!
Maken är vid båten och fixar och trixar.
Killarna leker i kojan med en kompis.
Jag tvättar, bloggar, plockar, lagar mat, tar fram saker till i morgon m.m.
I helgen har vi inga kvällar planerade, jätteskönt i och med att påsken var vi inte själva en enda kväll. Så nu har vi hela helgen för oss själva. Det kan behövas. Eller hela och hela... på lördag morgon är det tennis och sen är det innebandycup hela lördagen och på söndag är det båtjobb. Men kvällarna i alla fall. Alltid något!
Nu ska jag tömma tvättmaskinen! Hur ser er kväll ut?

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Grattis! Bra jobbat! Kul att det ger resultat!

Låter skönt att ha en "oplanerad" helg :-)

Kvällen ser ganska lugn ut här. Blir en del jobb vid datorn, sedan hoppas jag att L vill somna i bra tid ikväll så att jag kanske kan softa en stund i soffan framför tv:n. Men innan dess blir det till att bädda med nytvättade lakan som hängt ute idag :-D

Anonym sa...

My dear friend! Kolla in träningstipset på den här bloggen http://www.etagetrea.se/, man kan samtidigt få en hel del sköna vardagsanalyser på köpet. Som den sanna tävlingsmänniska du ändå är tycker jag du ska anta den här utmaningen. Snacka sexpack..http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ
Kram
T-Ove

Tant Janet sa...

Popp - tack. Visst är det härligt med nytvättade lakan!

T-Ove - thank you, underbart inlägg på den bloggen. Den kommer jag att fortsätta läsa. Ha en skön kväll, kanske en prommis i helgen eller på måndag kväll då vännen! Kram kram

Grodmamman sa...

Bra jobbat! Önskar att det hände mig också!:)
Här ser helgen ut ungefär som er!:) Fotbollscup på lördag fm, bandyavslutning på em, barnkalas för dottern på söndag em och kalas för kusinen på kvällen. Och sedan är den helgen slut!:) Skönt att det är lugnt imorgon i alla fall!
Kram

Miafia sa...

Härligt Jeanette, grattis till rätt väg på vågen!

Jepp så var kvällen snart slut. Jag jobbade över och kom hem 21:45...det var min kväll det!
Suss gott!

plingan sa...

Det är ju superbra! Försöker också tänka på bikinisäsongen nu men skulle nog behöva få bort minst 10 kg...
Ha det!

Susjos sa...

Grattis! Va duktig du är! Ja,det är ju alltid som så att ju mer man intar ,desto mer träning måste man göra,suck!
Jag är som dej,gillar god mat och VIN! Som tur är så leder jag ju jympa på F&S,det är bra konditionsträning, men bara 1 gång i veckan+ varannan söndag. Om jag hinner går jag på andras pass oxå. Annars nu när våren kommer så är det jogging som gäller,det är bra konditionsträning verkligen! Har ju haft bekymmer med en liten fraktur på foten,men nu går det äntligen bra att jogga oxå!
Nu är det mitt i natten,och jag är på jobbet,där vi haft mer eller mindre nästan kaos! Alla vill föda barn i natt. Nu har det lugnat ner sig lite grann...men det är många timmar kvar....

Vicky sa...

Vad duktig du är!
Hoppas nu du får en riktigt härlig och lugn helg :) Kram

Gnistrande snö sa...

Bra jobbat!
Skulle också behöva röra på mig mer men snart ska jag börja spela fotboll igen :-)

Ha en jättehärlig helg!

Kram
Katarina

Tess sa...

Hej. Vad kul med ett nytt namn på bloggen :)
Hoppas du får en trevlig helg!