måndag 27 april 2009

Host host

  • Tobbe är på Malta!
  • Jag har hur mycket som helst att göra på jobbet!
  • Jag lämnade datorn på jobbet en fredag för första gången på 2 år... tar alltid med mig den hem ifall att det blir vab-varning.
  • Vad händer då?
  • Jo Lucas hostar och hostar och hostar, ungefär för 30;e sekund.
Först i morse tänkte en sekund att jag pular i honom alla astmamediciner och hostmedicin och en alvedon och lämnar honom på dagis... åker till jobbet och ser hur länge jag hinner jobba innan dagis ringer. Men jag hade verkligen inte hjärta att göra det. Så vi lämnade Oscar på skolan, Lucas tog med sitt DS och vi åkte in till stan. Jag kollade av "att göra listan" som är oändlig känns det som. Det bara öser in förfrågningar just nu. Jätteskoj. Så nu har jag offerter att göra till Wien, Budapest, Dublin, New Orleans, Dublin, Gratz, Valencia... ja lite att stå i som sagt. Packade ner datorn och åkte hem.
Lucas mår rätt bra men hostar jättemycket när medicinerna börjar ta slut, han får ju bara ta dom 4 ggr per dygn så det blir några timmar hela tiden utan medicin. Men vi är rätt lyckligt lottade ändå, killarna har varit jättefriska de senaste 2 åren. Inte vabbat alls. Han har idag spelat DS och WII ska nog skicka en tackblomma till Nintendo som gör att man kan jobba fast man har sjuka barn. Nu är Oscar hemma och underhåller honom och jag tar jobbpaus och bloggar lite.
Från det ena till det andra så är det nu 100% klart att vi åker till Prag i höst. 8 superpumor på weekend utan män och barn :-). Det ska bli så otroligt kul. Åldrarna varierar från 28-50! Vi åker ner i 3 omgångar. Först jag och 3 till, sen 2 till på kvällen och sen 2 till på lördag morgon. Vi åker alla hem tillsammans på måndag kväll. Men det är ett tag kvar, vi åker 9:e oktober. Men det är ju kul att ha något att se fram emot.
Ha en bra måndag!

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Oj, hoppas att det blir en kortvarig hosta och att ingen mer smittas. Idag hade L varit galet trött när hon skulle till dagis, och på dagis sa de att hon varit väldigt trött och låg. Nu verkar hon bra, men jag är ändå lite orolig att hon ska bli förkyld, eftersom hennes farföräldrar var förkylda i helgen när de passade henne.. Håller tummarna!

Härligt att ha en tjejresa inbokad! Själv har jag NY med maken i början av juni att längta till! Borde nog börja spara lite mer till det också....

CharmKatti sa...

Ja då har i vabbat tillsammans då...Fast på olika håll, men imorrn får Ola vara hemma.

Kram,kram!

a sa...

Hoppas det går över snart. Astma och pollen är trist kombination. Och du har att göra ändå, vilken lista!
Kramizar:)

Anneli sa...

Vilken tur du har som kan jobba hemmifrån, det underlättar väsentligt och man kommer inte så mycker efter när ungarna är sjuka. Tänk om min chef kunde se fördelarna istället för bara nackdelar med att jobba hemmifrån någon gång ibland.

Anonym sa...

Det är aldrig lägligt...
Men det låter ju hur roligt som helst med en tjejresa! Det är smått pinsamt, men uppfostrad i ett killgäng har jag ju knappt varit på en tjejfest...det blir faktiskt av nästa fredag! Det ser jag fram emot! Lite mindre ambitioner än du alltså!
Ha det gott nu, vännen! Kram Anna

2BarnsMamman sa...

Vab är ju småbarnslivets sämsta sida - kommer alltid olägligt :)

Vi bor ju nästgårds :) Själv bor jag i Rönninge.