måndag 20 april 2009

Tired, skittrött, helt slut

Nu är jag trött, undrar om det är förra veckan som börjar komma ikapp mig. Det var ju då som jag började med storsatsningen vad gäller vikt, kilon, motion... Jag tränade 5 ggr förra veckan, åt inga mackor på en vecka utan bara smoothie till frukost eller ägg och yoghurt med bär och flingor. Jag var ovanligt pigg hela förra veckan. Men idag är jag trött, megatrött, toktrött, skittrött, tiret, utslagen, inte pigg - jag antar att ni förstår vad jag menar.
Helt slut som människa.
Men jag måste ju träna ikväll... måste köra ett pass på "crossen", det har jag lovat mig själv. Det är ju inte bra om man till och med lurar sig själv...
Frågan är bara hur jag ska ta mig upp för trappen?
Hur ska jag orka laga mat?
Tobbe ska bort och hur ska jag orka lägga killarna?
Hur ska jag orka hämta Oscar hos sin kompis?
Det är inte kul när tröttheten kommer ikapp såhär... men det värsta man kan göra när man är trött är ju att vila, för då blir man ännu tröttare, så det är väl bara att hålla farten uppe tills man kan lägga sig :-)
Tack snälla alla ni som skriver en lite rad här, jätteskoj, en massa nya läsare också!
Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Du får kanske lägga dig en stund på spikmattan efter crossen?
Själv ska jag få låna en spikmatta av en kollega imorgon för att testa hur det är. Spännande!

Ska också försöka få till en runda på crossen ikväll när jag lagt L. Har slarvat en del i helgen så ska det bli minus på fredag så får jag ligga i nu.