lördag 11 april 2009

Påsk

Solen skiner och det är påsk. Killarna är hemma!
Oscar och Lucas har varit hos sin mormor och morfar från söndag - fredag, vi åkte upp på skärtorsdagen.
Veckan utan barn avlöpte fort!
Måndag träffade jag Anna för en fika i Kungsträdgården innan jag och maken inhandlade seglarställ till kidsen.
Tisdag åt vi räkor och drack vin hemma.
Onsdag var vi på Ikea och handlade massa köksprylar till båten efter det såg vi Män som hatar kvinnor. Vilken bra film!!!! Jag har ju inte läst böckerna men måste verkligen göra det känner jag. Ska bara läsa ut Liza Marklunds En plats i Solen först. Den är också jättebra!
Igår var Tobbes syster med familj här. Jätteskoj och trevligt.

Nu sitter jag och svettas vid datorn efter ett träningspass på vår crosstrainer med efterföljande armhävningar och situps... jag orkar 20 st armhävningar nu!!! För mig är det jättemånga!

Det är så härligt att höra alla barnen leka ute och ropa till varandra. Just nu planterar dom tusslilago rötter vid kojan så dom ska få tussilago där nästa sommar... Visst är dom söta?

Tobbe har bytt däck på bilen... i morgon ska vi till båten och fixa lite för första gången.
Strax ska vi till moster för påskmiddag! Vad gör ni i påsk?
GLAD PÅSK alla och tusen kramar

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Å vad mysigt att shoppa till nya båten! Såg våra gamla båtprylar när vi hämtade utemöblerna. Vi har ju ingen båt för tillfället, sålde den förra sommaren och är nu i paus :-)

Och såå duktig du är som kör på crossen! Kan du inte skicka över lite motivation till mig?

Här är det en ganska lugn påsk då jag skjutsade maken till flyget idag (han är på väg till Hongkong för tillfället). Annars har det varit middag med vänner, påskbuffé med släkten och middag med svärmor :-)

thebromanders sa...

20 armhävningar!! Det är inte illa. Jag bryter ihop efter 10!

imse sa...

Jag bara slappar! Men du har fullt upp, ser jag. Vad duktig du är med armhävningarna. Jag skulle väl klara två eller så...
Kram