tisdag 14 april 2009

Storsatsning

Nu är det bara att erkänna!
Jag börjar bli lätt fet...jag vet jag är inte fet som andra skulle uttrycka det, men jag väger nu lika mycket som jag gjorde när jag skulle in och föda Oscar... vilket är 15 kg mer än när jag gifte mig. Jag drar stl. 38 och det är inte mycket, men för mig är det mycket som har varit en xs eller en 34;a innan. Nu är inte mitt mål att bli pinnsmal, men att få bort lite häng här och var skulle inte skada. Alltså typ gå ner sisådär 5 kg.
Jag gillar ju inte dieter, jag älskar ostar och vin... så det där finns inte på kartan att börja med. Allstå åtestår mycket mer träning.
Jag har Body Pump ca 2 ggr per vecka i 1 år nu, men jag tränar ju ingen kondition. Så nu måste jag dra igång. Stark börjar jag bli, men jag vill ju att det syns lite också och då måste jag bränna lite. Jag började lätt i helgen med vår Crosstrainer, jag kan ju tyvärr inte springa pga kronisk benhinne inflammation, men crosstrainern passar mig utmärkt. Hur jobbigt och svettigt som helst, och jag kan aldrig skylla på vädret i och med att den står framför tv:n... Så nu ber jag er bloggläsare att hålla lite koll på mig. Att jag kör crosstrainer minst 3 ggr i veckan!!! Jag körde igår måndag och trädade pump i morse så än så länge ser det bra ut för denna vecka.
Hur gör ni?
Tränar ni?
Vad tränar ni?
Hur ofta tränar ni?
För övrigt har jag köat på Gröna Lund i 3 timmar till att få gratis åkband genom Mc Donald´s, trist att köa men jag och grannfrun satt på kajen i solen och gassade medan vi väntade så det var ju inte helt fel. Bra system med könummer så man inte behövde stå i 3 timmar. Så nu ska vi dit och köra loss den 26;e april!!
Ha en bra kväll!

7 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Träning? Pass.... Jag vill också så gärna komma igång. Har ju som sagt också en cross här hemma, men tyvärr står den inte framför tv:n. Jag vill också gå ner ett antal kg så jag vet att jag inte har någon utväg - det är bara att damma av crossen.

Hur länge kör du varje gång? Hur ser din plan ut? Mån, x, x? Jag kanske skulle försöka haka på.. utan att lova för mycket ;-)

Btw, du är superduktig med din träning!!

thebromanders sa...

Jag har precis samma dilemma - har gått upp i vikt! Är inte heller tjock, men jag märker det på att byxorna börjar sitta åt så där obehagligt... och jag har ingen lust att köpa ny garderob i större storlek... måste också börja röra mig lite mer... går på irländsk dans en gång i veckan. DÄR bränner man kalorier vill jag lova. Efter två timmar är du dyngsur!! Sen gör jag yoga en gång i veckan. Jag måste anmäla mig till kurser, för ska jag göra det hemma så har jag inte tillräckligt med disciplin! Hittar alltid ursäkter. Trist, men sant! Sen borde jag sluta med småätandet framför tv:n på kvällarna...

Grodmamman sa...

Tack för kommentaren hos mig, den värmde! Saknar min pappa jätte mycket, men det känns bra att kunna åka till hans grav tillsammans med barnen utan att gråta hela tiden.
Här är en till som gärna skulle vilja gå ner 5 kg. Behöver komma igång med joggningen, just nu är det bara promenader.
Kram

Unknown sa...

Här tränas det inget...men har gått ner sju kg genom att ändra kosten, för ftf äter jag vad jag vill men i maj är det dags med 5 kg till, vill ju vara fin i sommar! Börjar att jobba i maj så då kanske vi kan äta lite nyttig lunch ihop :-D

Miafia sa...

Jag har fått nog jag....ska gå ner 10 kg. Har anmält mig till GI-viktkoll och ska springa minst 3 men helst 4 gånger per vecka.

Vi håller koll på dig Jeanette!

Heja dig!
Kram

Veronica sa...

Jag känner igen det där, har precis samma problem som du. Det är ju inte så att man är "fet". Bara det att byxorna klämmer och allt känns för litet.
Jag ska försöka röra på mig lite mer och försöka hålla in på vinet och maten. Det är ju bara så svårt för jag älskar att sitta vid bordet och äta, dricka utan att behöva tänka på vad man sätter i sig.

Ha en fin dag!

Kram på dig

Tant Janet sa...

Popp - jag kör bara 20 minuter på crossen, men pump passet är 55 minuter. Jag är helt slut efter 20 minuter på crossen, har ingen kondis alls...

Malin - det klart att vi ska ta en lunch. Kul att du börjar jobba igen tycker jag, antar att du själv hellre är hemma... hur har du lagt om dieten?

Marie - 10 kg!! Då håller jag tummarna!