lördag 2 maj 2009

Ingen röst

I onsdagskväll var jag ju på After Work och då började jag få lite ont i halsen. Sen dess har jag knappt haft någon röst alls. Låter som en kråka, när jag ringer vännerna frågar de om jag är ledsen, så det är inte direkt någon sexig hesröst här inte. Inga förkylningstecken alls förutom en jäkla hosta när jag ska lägga mig.
Valborg då?
Jo då kom min tonårskompis från Gävle hit med familj. Jättemysigt att få umgås en helkväll och förmiddag och få hinna prata ordenligt. Det var evigheter sen sist. Men det är ju inte lätt att få till det när båda har barn och hus att ta hand om också. Men vi ska verkligen försöka träffas lite oftare i alla fall.
Igår var vi och köpte 10 tujor för att skärma av lite mot grannen, dom är inte där så ofta men de ser rakt in på vår altan så jag vill skärma av lite. Även om det tar ett tag innan dom växt upp och ger resultat. Vi köpte även massa frön och sådde igår tillsammans med barnen.
Just nu är kidsen på tennis, Tobbe ska till båten och jag ska plantera, tvätta, hämta killarna, sola, ta en latte på altanen, duka och förbereda middagen. Ikväll kommer Tove med familj hit.
Tjing tjing

13 kommentarer:

a sa...

Du är hurtig som vanligt, det är roligt!!! Jag blir lite piggare av att läsa om andra som fixar och grejer;) Själv slöar jag. Det är så skönt att skolan är klar nu. Lugnt före stormen är det just nu, man måste passa på att njuta av att ha ingenting att göra?!
Ha en fortsatt trevlig lördag!!!
Kramizar:)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..att du inte sa till, då hade jag snott lite från grannens ENORMA häck o skickat till dig! Den är ex antal meter hög..Skymmer allt vad sol o insyn heter ;)

Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Justja..Jag glömde tipsa om två tävlingar till hos mig..de finns till höger på min sida :)

Kram igen!

CharmKatti sa...

Hej svej!
Snart är helgen slut:-(
Och jag idag på loppis,mitt nya söndagsnöje;-)

ha det gott med hesrösten!
Puss!

a sa...

Hej igen!
Hoppas rösten kommer tillbaka, det är arbetsdag imorrn!
Kramizar:)

Tess sa...

Fullt ös hos dig hör jag.:)
Hoppas hesheten ger med sig snart.
Må så gott. Kram

Susjos sa...

Hoppas halsen är bättre! :)

2BarnsMamman sa...

Skönt att få vara ensam ibland så man hinner med att få lite vettigt gjort :)

Hoppas halsen är bättre!

Popprinsessan sa...

Hur är det med halsen idag?

Tujor är bra, växer faktiskt ganska snabbt. In till vår ena granne har vi en stickig jäkla häck som är helt ihålig på vissa ställen. Skulle verkligen behöva fylla ut den, men vill egentligen ha en helt annat buske.. men det blir föör dyrt och föör mycket meck.

Hoppas att du har haft en bra måndag!

Gnistrande snö sa...

Krya på dig, hoppas rösten snart kommer tillbaka.
Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram
Katarina

The Hanssons sa...

tujjor växer skitlångsamt

Anneli sa...

Krya på dig! Själv har jag hostat sedan första natten i Thailand - vi satte ACn på 22 grader!! Dålig ide!! Därefter hade vi den på c:a 35 grader, vilket var mer lagom.

Helena sa...

Hej, kul att hitta hit!
Ser att du varit i Koh Phangan och alla säger att det är så härligt! Vi funderar att åka dit nästa gång vi åker Thailand....
Krya på dig/ Helena