söndag 10 maj 2009

Allergi & Sjösättning




Igår sjösatte vi äntligen Amarone. Läs mer på den bloggen. Det var i alla fall en härlig känsla att äntligen få hennei i vattnet och hon flyyyyyyyyyyyyyyyyter!

Jag har ju varit trött som en gnu i flera veckor, varit hes, inte kunna ha linser m.m. Och en obotlig hosta. Igårkväll var vi hos min kusin som fyllde 20 och hans mamma jobbar med allergier, jag fick en enorm hostattack och fick knappt luft. Hon tyckte det lät som astmahosta och gav mig en allergitablett, efter 10 minuter var hostan borta, jag kände att halsen vidgades och jag fick luft för första gången på veckor. Alltså riktigt med luft, luft har jag ju haft men jag har inte haft en enda tanke på att jag kan vara allergisk. Så nu äter jag Oscars allergimedicin och när sommaren är slut skall jag testa mig. Men Marina var/är ganska säker på att det är björkpollen som jag är allergisk mot. Tänk att man blir allergisk vid 36 års ålder. Jag har ju även konstaterat laktos för ca 2 veckor sen när jag bytte ut min mjölk. Mycket man upptäcker såhär på ålderns höst. Vad gäller magen så har jag ju varit svälld och sett gravid ut till och från i åratal samt haft bubblor och gaser. Efter 2 veckors utbytt mjölk och ingen "graviditet" kändes det som att "ja då är jag väl laktos intollerant då". När jag sen fick en latte med vanlig mjölk och efter 30 minuter fick uppsöka dass och var "gravid" igen kände jag "ja så är det"! Trist - men ändå sköt att veta.

Alltså är jag både björkpollenallergisk och laktosintollerant...

En annan fråga, någon som vet hur man får igång besöksräknare på ny blogg? Vi har ju en Amaroneblogg och susnet finns inte längre...

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Tess sa...

Vet precis hur du har det med allegibesvär. Jag är 35 år och fått tillbaka min allergi i år efter 20 år utan besvär, har även upptäckt att laktos och jag inte heller hör ihop vid 35 års ålder. Visst är det märkligt?!
Vilken fin båt :)
Ha det så bra.
Kram T

a sa...

Det är skitjobbigt med björkpollen i år, känner jag också.
Härliga båtbilder:)