tisdag 5 maj 2009

Åter till vardagen

Så var det dags att jobba igen då, jag har varit ledig i 5 dagar jätteskönt, trots att jag inte haft någon röst alls knappt.

I lördags hade vi Tove med familj här, vi tackade dom för att vi fick följa med till fjällen och bjöd på Frizante från Valcurone tillsammans med en god Kittost, därefter chilimarinerade tigerräkor med Chablis till. Till varmrätt åt vi grillad oxfilé med goda såser och drack Brunello och Barolo. Till dessert Kattis goda efterrätt med frukt, vit choklad och grädde och drack ett smarrigt derrertvin Tokaj. Så i söndags var vi lite lagom sega.

Igår var jag ledig igen, dagis och skolan var stängd. Hade lunch här tillsammans med grannfrun och hennes barn, sedan åkte jag till mormor och morfar och därefter till broder Tuck.

Tiden går fort när man har roligt, jag mår mycket bättre, tack alla för era hälsingar. Rösten är inte helt 100 ännu, men på G i alla fall.

Idag går mina tankar till Mikaela som rasade med hojjen i helgen!!! Tänker på dig vännen, kommer över i morgon med lite käk och omtanke.

Kram kram

8 kommentarer:

Tess sa...

Mycket gott i det här inlägget! :)
Ha det så bra nu.
Kram T

a sa...

Svar: Tack, tack!!! Det är jätte roligt, känns jätte bra.

Oj vilka härliga maträtter, älskar räkor i alla former, särskilt tigerräkor:)Du är så världsvan, jag har ingen koll på drycker du skriver om...Och vad är Frizante från Valcurone? Är det mat eller vin?
(Jag skulle inte läst det där, blev jätte hungrig!)

Bra att rösten är tillbaka. Ha en fortsatt skön tisdagskväll!!!

Kramizar:)

Anneli sa...

Har också försökt att få Jocke att gå med på Facebook, men han tycker inte att han ser någon nytta med det. Han är inte så mycket för att skriva.
Kul att höra att rösten är på väg tillbaka.

Anonym sa...

♥ till dig!

Frida sa...

Vilken underbar middag ni åt, blir alldeles hungrig av att bara läsa ;D.
Hoppas att rösten åtekommer & att du fåren fin dag.
Varma kramar<3

CharmKatti sa...

Haha, är det inte kladdkaka så är det fruktsallad:-)

Frida sa...

Hoppas att du får en superhärlig dag!
Kram<3

imse sa...

Vilken middag!