torsdag 14 maj 2009

Packa & pissed

F-N vad det är trist att packa ibland.
Vi ska ju segla båten i helgen. Från Mariehamn - Ingarö där den skall ligga i sommar. 70 distans, vilket tar ca 15 timmar om man går 6 knop har jag fått lära mig.
Håller nu på att packa, eller just nu har jag ju packpaus i och med att jag sitter här och surar. Vet inte vad jag ska packa. Det ska vara ca 14 grader i helgen, men hur kallt är det på sjön. Hittar inte Lucas vintervantar, fram med understället igen... bläääääääääää. Visst det ska bli jättekul att komma ut, men så jäkla mycke bestyr innan bara. Man ska tänka ut mat, det måste ju finnas en massa gott ifall man bli hungrig. Det måste finnas saker så killarna inte tröttnar, mediciner ifall jag får ett astmaanfall igen......... kan det inte bara vara söndag så vi är hemma igen och när ni frågar hur det var svarar jag "jättebra". För just nu är jag lite sur och på pisshumör och då känns det som om det kommer att bli en jobbig helg. Jag är inte så himla rolig när jag har den här inställningen heller så jag förstår om Tobbe lackar ur också. Inte vet jag om jag skall kalla mig pmsig, bitterfitta eller klimakteriekossa heller. Jävligt bitchig idag i alla fall. Men det brukar gå över rätt snabbt.
Min granne frågade häromveckan, är du alltid så positiv som din blogg låter? Nej svarade jag, och här är ett exempel. Idag är jag inte alls positiv. Var tvungen att stödhandla när jag kom hem för att vi ska ha all mat i helgen på båten. Men höll på att få ett bryt när Tobbe var 20 minuter sen och inte kunde hjälpa mig bära in kassarna. Snacka om att vara instabil vissa dagar. Sen blev det jobbigt att andas igen, kom på att jag missat att inhalera. Inte lätt att bli astmatiker på äldre dag heller.
Oj vilket positivt inlägg!!

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Jag har funderat på en sak, vem har bestämt att man alltid ska vara så jävla positiv??
Och varför är det oftast mamman i familjen som ska hålla ihop och orka vara glad så att alla andra oxå är glada?
Bara en liten undran...
Och ni kommer få det bra på båten, fast kankse lite kyligt...för man vill ju att det ska förstås så ni kan segla, men då blir det ju oxå kallare. Nåja, ha det gott!
Kram!

a sa...

(Fniss) Ursäkta om jag fnissar, jag har väl varit för mycket med killarna så jag börjar tycka att tjejer är så söta när de får pms-besvär och blir lite tjuriga. Men alltså packa, det är ju inte något roligt. Ofta är ju det bara vi tjejer som får packa åt ALLA i familjen. Jag brukar få nästan en ångest och vill bara lägga mig istället... Ush.
Håll ut, det går över det där som bekant och ni kommer ha en kanon helg!!!
Kramkram:)

Tess sa...

Haha, jag tycker du låter som en helt normal kvinna faktiskt!
Ha det så trevligt nu ändå :)
Kram T

thebromanders sa...

Känner igen det där så himla väl!! Det är ju så kul att ge sig iväg, men fy, vad mycket jobb det är innan!! Kunde det finnas nåt sätt att komma undan det, vore det ju bra!! Hoppas ni får en riktigt, härligt AVSLAPPNAD o bra helg i alla fall!!

Anneli sa...

Hoppas att ni får fint väder och att humöret vänder.

Evelina sa...

Hej... hittade till din fina blogg! Jag tänkte bara tipsa om en bok "Hormones, Health and Happiness" av Steven F Hotze, den skulle kanske vara något för dig att läsa. Ditt usla humör kan bero på hormonbrister... din astma med.