måndag 18 maj 2009

Amarone

Igår kom vi hem från vår seglingspremiär, men så mycket segling blev det tyvärr inte. Motvind från Mariefred hela vägen.
Vi började med att bryggsegla i fredags...
Sen i lördags tog vi 10 timmar med motor i motvind, vi kom till Stora Sandön söder om Grinda. Det gick hur bra som helst, barnen var otroligt duktiga. Lucas ritade och spelade DS. Oscar var med ute hela tiden och ville lära sig allt. Vi var fullt påklädda med mössa och vantar, de som vi mötte satt i bar överkropp. Det är skillnaden mellan med och motvind :-)
Lätt brända i ansiktet träffade vi min pappa på Sandön, där åt vi grillade kycklingfiléer och bakad potatis, supersmarrigt. Skålade såklart med Amarone!
Igår morse var pappa ute och fiskade med killarna, sen fortsatte vi genom Strömma kanal till Ingarö Marina där vi har vår båtplats.
Ett gott betyg till båten tycker Tobbe då jag inte fått ett enda bryt på hela helgen.
Tjing

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Trots motvind låter det jättehärligt! Kul att allt gått bra och att grabbarna tyckte att det var kul!

Måste ha sett lite kul ut när ni stod där i vantar och mötte halvnakna människor ;-)

a sa...

Det var roligt att helgen blev lyckad utan kvinliga tendenser;)
Kramkram:)

imse sa...

Det låter jätteskönt,trots motvind. Det viktiga är ju att vara tillsammans.

Kram

Tess sa...

Mariefred...min lilla by!:)
Kram T

Lallis - liv och leverne sa...

Men det låter lite mysigt. Ändå:)
kram Lallis

Anonym sa...

Det låter fantastiskt tycker jag! Att få vara på vattnet en hel dag!
Önskar dig en toppen helg! Kram Anna

2BarnsMamman sa...

Låter som en härlig premiär!

Susjos sa...

Blev en bra premiär trots motvind?
Tycker ni är jätteduktiga!

a sa...

Tänkte titta vad du har skrivit, men inget nytt var det... och så klart har jag skrivit fel: kvinliga skrev jag, borde skrivit kvinnliga... dammsugare blir damsugare och borrmaskin uttalar vi finnar porrmaskin, snobben blir snoppen... alltid lika underhållande.
Hoppas du har haft en fin helg, kanske med båten. Ha en skön måndag!!!
Kramkram

oumberligating sa...

Att då och då sätta sig ner och låta sig länkas vidare via sina tidigare "bloggkompisar" anser jag vara ett måste. Ja, faktiskt, för hur sk man annars kunna vidga sina vyer och få nya intryck/tankegångar.
Har haft ett lite längre "blogguppehåll" nu på en vecka(ler). Låter kanske inte som lång tid direkt, men för mig har det varit det. Personligen så skriver jag i första hand för att roa mig själv, ja jag vet att det låter lite konstigt, men självfallet så blir man glad när man får kommentarer runt det man visar eller skriver. Min blogg har bytt skepnad några gånger allt efter hur livet gestaltar sig och just nya intryck gör sig påminda.
Har faktiskt gjort tre inlägg idag, alla med humor som tema, svårt att se ibland, självklart, humor är olika från person till person men precis som med olika bloggar så är det variation i humorns som berikar.
Jag krånglar inte till det, skriver en kommentar på din fina och intressanta blogg, för att lämna ett avtryck att jag varit här och läst och just fått mig till livs lite nya "intryck"!
Kanske har vi mötts här i "bloggossfären" tidigare någon gång, men om vägarna möts ännu en gång så är det nog ingen skada skedd! torsdag idag, veckan närmar sig sitt slut, passar på att önska en trevlig helg!
Mvh ifrån Peter!
PS: Strunta i mitt sista inlägg, det om matematiken, det är en liten väl driven humorlinje som jag har, förstår självklart ingenting av det matematiska problemet(ler) Gör du?