söndag 31 maj 2009

Vad gör man??

När man har grannar som är helt överj...ga??
Vi bor i ett villaområde och 99% av våra grannar är helt fantastiska och underbara, sen har vi några som hyr ett sommarhus bredvid oss.

Där drivs det en fritidsgård! Dom öppnade första ölen kl. 09,45 i morse, spelar hög musik, går och rapar högt, svär på finska, kastar ölburkar och kör äckliga snorloskor var 5;e minut. Till råga på allt har dom inget avlopp så dom använder utedasset, och det får man inte göra i detta område enligt kommunen. Jag kan inte sätta mig någonstans utan att höra eller se dessa otroligt vidriga äckliga personer. Igår sa han när han var full till sin tjej på brytande svenska "i morgon ska jag vara nykter va!". Men knäpper han ölen så fort han vaknar blandat med jägermeister. Sen springer det 2 pittbull där också hela tiden men dom är inget problem i sig mer än att dom bråkar med varandra ibland. Jag håller på att bli galen, kan inte slappna av hemma på min egen tomt.

Ska man behöva flytta för att slippa dräggen?????????????????????????????????????
Fan vad arg jag är!

7 kommentarer:

a sa...

Hemskt... Jag som har hela tiden drömt om att en dag flytta till eget villa och slippa jobbiga grannar... men alltså finns det jobbiga grannar även i villaområdet, inte bara vid hyreshus.
Lider med dig!

imse sa...

Går det inte att kontakta den som äger huset och som hyr ut det till dessa otrevliga personer?

CharmKatti sa...

Om det inte är tillåtet att använda utedass så kan ni anmäla dom till miljö och hälsa i er kommun. Dessutom kan ni kanske anmäla att dom är störande till polisen.

och som Imse sa, går det inte att höra av sig till han som hur ut?

Popprinsessan sa...

Men fy vad otrevligt med sådana grannar! Inte direkt den miljö man vill att sina barn ska vistas i. Och jag hade nog tyckt att det var lite otäckt med hundarna också, trots att jag själv har hund..

Stämningen kan ju bil jäkligt trist om man klagar och det inte blir någon effekt utan bara att hyresgästerna får veta det, men.. det kan det kanske vara värt? Det kan ju faktiskt bli bättre!

Lallis - liv och leverne sa...

ÅH så jobbigt!
Försök att prata med honom som hyr ut det, tycker jag också.
Stor kram Lallis

Anneli sa...

Fy sjutton. Kan du inte klaga hos kommunen? Inser att vi har jättebra grannar.

Pia Lotta sa...

Låter som ännu en dag i söderförort bara....he he..

Sorry, var bara tvungen!

Kontakta han som hyr ut och säg att du polisanmäler eller nått!

Kram kram Pia