fredag 5 juni 2009

Bikini och dunjacka

Ikväll ska vi på poolparty hos grannarna!!
Kallt och regn, vi ska sitta ute och grilla!!
Alltså ladda med gott kött, bikini och dunjacka!

Tack alla för kommentarenra om våra andra grannar, kommunen och ägarna är delgivna våra problem.

Denna vecka är snart slut, det här är vår helvetesstressvecka. Det har gått rätt bra. Lucas har varit 3 ggr i skolan och hälsat på. Han får 2 superduperfröknar. Det har varit föräldrar möte också.

I tisdags var det utspark för 6 åringarna på dagis, barnen visste inte att syskon och föräldrar skulle komma. Så vi hade en lite tipsrunda på engelska och sen picknick inne då vädret ej tillät picknick ute. Samtidigt hade Oscar sin första kappsegling, han kom 4;a och är jättenöjd.



I onsdags var jag, Mia och Madde och spanade in tärnklänningar, har hittat jättefina rosa klänningar. Ser verkligen fram emot detta bröllop!!! Vad jag kommer att gråta vännen... DU är såååå värd detta!!! Vi avslutade med lite mat och öl på East, där var även Zlatan och Mellberg, jag tänkte att jag kan ju inte gå därifrån utan autograf när man har en sporttokig son... så jag tog mod till mig och jag fick 2 autografer till killarna av Zlatan. Gissa om man blev poppis dagen efter.

Igår var det dagisavslutning och då kom det lite tårar, barnen sjöng bl a pippi på engelska och så fick avgångsbarnen varsitt silverhalsband med "Filius & Filia 2009" på. Jättefint. Jag kommer att sakna detta dagis, världens bästa dagis brukar jag säga. Så det är med blandade känslor vi lämnar dagisvärlden. Självklart kommer det att bli skönt att ha killarna på samma ställe. Men man har stora barn nu när dagistiden snart är förbi.

Nu då - jo jag har varit i Skärholmen med stora sonen och inhandlat avslutningskläder och fikat, jättemysigt att få egen tid med honom. Vi har hunnit prata massor och en hel del nya kläder fick han också, 1 skjorta, 1 piké, 2 shorts, 1 par skateskor, 1 par gummistövlar.

Nu öppnar jag första biran!

Skål!!!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här har jag en sporttokig son som också hade blivit överlycklig för en autograf!:) Han är så stolt bara att han sett Zlatans hus i Malmö!:)
Kul med bröllop och vilken ära att få vara tärna!
Jag tyckte också att det var lite sorgligt att lämna dagisvärlden, men samtidigt skönt att slippa åka till två ställen och hämta.
Ha en härlig fredagskväll!:)
Kram

Anonym sa...

Åh det skulle verkligen slå högt om man kom med den autografen!
Lycka till med båda barnen i skolvärlden! Kram Anna

Anneli sa...

Trevlig helg på dig med! Vad kul med bröllop - jag ska också på bröllop i höst. Sonen är lite avundsjuk på dins barn, han är också fotbollstokig - jag är bara förtjust i Slatan (inte fotboll) så jag är också lite avis. Ha det skönt i kylan och hoppas att du blir av med de jobbiga grannarna.

plingan sa...

Vilken söt tärnklänning ni hittat och vad mysigt med bröllop!
Hoppas ni hade kul på poolpartyt och att ni kom hem utan förfrusna tår...

Svägerskan sa...

Ja jävlar vad modigt!! Klart du blev poppis med en sådan autograf ;o). Jag hade också velat haft en men hade nog aldrig lyckats samla tillräckligt med mod för att gå och be om en!!!

Åh vilken fin klänning. Du är supersnygg!

Kram

Tant Janet sa...

Svägerskan - skulle ha tagit 3 alltså :-)