torsdag 25 juni 2009

Fortfarande närmare 35

Igår fyllde jag 37 år, låter mycket, men fortfarande närmare 35 än 40 i alla fall... inte för att jag har åldersångest men ändå.
Fick ju visa leg på systembolaget för 1 månad sen, och då köpte jag ändå 2 flaskor Amarone och inte några cider...
Jobbade hemma igår, fick rätt mycket gjort. Blev uppvaktad med sång och paket på morgonen, fick Helly Hansen seglar/gympaskor och Pelle P shorts. På eftermiddagen kom mamma och farmor oanmäld. Det var nog sista gånger som farmor var här... hon börjar bli gammal nu. Så det var jättekul att hon kunde komma, hon grät när hon åkte... hon älskar verkligen att träffa barnen, det är dom hon lever för säger hon. Hon fyller 84 i augusti och barnbarnsbarnen förgyller hennes liv. Hon sitter och tittar på dom och njuter.
Tobbe överraskade med räkor, rom, avokado och Penfolds vin till förrätt. Varmrätt - grillad oxfilé och ett Brunello vin, smarribarrans. Till varmrätten kom även min "lillasyster" Mikaela på besök... Så från att inte ha något alls planerat blev det lite folk här ändå :-).
Nu är Tobbe vid båten och meckar igen, vi har eventuella hyresgäster från söndag och det vore ju synd att missa 13,000 för att den inte startar.
I morgon har Lucas sin sista dag på dagis, och jag ska jobba där på em, ska bli jätteskoj... tänk att tiden går så fort och snart har jag 2 skolbarn. Världens bästa killar!
Nu ska jag ta tag i tvätthögen!
Ha en skön kväll!

5 kommentarer:

a sa...

Grattis!!! 37 är väl inte så farligt... ;)
Kram!!!

Susjos sa...

Jättegrattis!!!

Grodmamman sa...

Grattis i efterskott!:)
Kram

Popprinsessan sa...

Ett STORT grattis i efterskott!

Penfolds, var det ett vitt vin? Hade ett rött Penfolds på vårt bröllop och gillade det.

Hoppas att allt löst sig med båten och att du har haft en härlig helg!

Anonym sa...

Grattis vännen!
Hoppas du får en toppen fin sommar! kram Anna