lördag 6 juni 2009

Sommar, sommar, sommar

Vart har du tagit vägen, hur 17 kan vädret ändras så radikalt från måndag till tisdag denna vecka? Från bikiniläge till underställsläge?
Solen skiner med sin frånvaro, barnen är med svärmor och firar nationaldagen i stan vid slottet. Dom skall sova där ikväll. Jag har surfat, tvättat och styrkt. Tobbe håller på att förbereda vår pool. En såndär ovanmarkpool som är 122 djup och 457 bred i diameter. Ska bli skönt att ha en sån i sommar. Kanske Lucas kan lära sig simma också.
Nice lunch idag. Jag gjorde en blomkålssoppa med potatis och purjo, i den lade vi marinerade kronärtskockor och drack rosé. Jättegott!!! Lite mitt på danromantik...
Ikväll ska vi till Mia och Tobbe - det blivande brudparet!! Party har det utlovats och alla skall sova kvar, så jag fortsätter väl med lite rosé i badet nu då så jag har en fin grund till kvällen :-)
Ha en bra lördag alla läsare!

5 kommentarer:

Anneli sa...

Vet att senaste inlägget inte "laddas" på en gång - vet inte varför. Det brukar dyka upp efter en liten stund. Trevlig helg - ikväll blir det grillning för min del (igen).

Susjos sa...

Visst är det trist med denna kyla! man fattar ingenting..suck!
Ha en mysig lördagkväll! Själv jobbar jag hela helgen :)

a sa...

Hoppas du får en trevlig nationaldagskväll även fast det är lite kyligt idag.

Kramkram!!!

Grodmamman sa...

Fattar inte heller detta med vädret!:) Vill ju ha sommar nu!
Och du, inte behöver du ha dåligt samvete för att du inte alltid kommenterar hos mig! Ibland är livet så stressigt att man bara hinner in och kika lite. Eller så orkar man inte formulera sig.
Ha en härlig lördag!
Kram

Anonym sa...

Jo du brrrr här har det haglat mitt på dagen! Men sen tittade solen fram och då visade termometern plus 13... i solen!
Men trevligt har vi haft det!
Ha det gott!
kram Anna