måndag 8 juni 2009

Vart har ni varit?

Idag är jag seg. Det är bara att inse att man inte är 23 längre och inte orkar festa 2 kvällar irad utan att hamna i koma. Bakis blir jag inte, Resorb är världens bästa uppfinning. Men trött... det sitter i fortfarande

Vi håller fortfarande på att fylla poolen med vatten, vattnet var på hela natten ändå var den bara halvfull i morse... så den är stoooooooor. Som en brontosarius på tomten. Men barnen och jag kommer trivas där i sommar, säkert maken också. Förmodligen även alla grannbarn.

På fredag åker jag till Dublin på studieresa! Det ska bli jätteskoj, jag får sätta ett nytt land på kartan, har 23 än så länge tror jag att det är, måste räkna igen känner jag:

Sverige, Danmark (8 ggr), Norge, Finland, Estland, Lettland (3ggr), Ryssland, Holland, USA, Canada, Kina, Thailand (3 ggr), Tyskland, Frankrike (3 ggr), Storbrittanien (7 ggr), Ungern, Grekland (5 ggr), Spanien, Italien (4 ggr), Förenade Arab Emiraten, Turkiet (3 ggr), Österrike, Schweiz. Ja det blev 23... kan ha glömt något - återkommer i så fall.

Vilka länder har ni varit i?
Någon som har bra shoppingtips i Dublin?

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Oj, oj, oj, här har det hänt grejor de senaste dagarna märker jag! Jag hinner visst inte med!

Den rosa klänningen nedan ser jättefin ut! Och så kul med bröllop! Vi är visst också bjudna på ett bröllop i aug, men inbjudan har inte kommit ännu så jag vet inte vad det blir för klädsel. Dock behöver jag snarast hitta en klänning till galan i juli, men jag hoppas på att hitta en i New York dit jag åker på torsdag :-)

Dublin har jag inte varit i så jag kan inte ge några tips. Har inte varit i så många länder. Danmark, Norge, Finland, England, Tyskland, Grekland, Spanien, Bulgarien, Cypern, Turkiet, Thailand, Kina, Usa när nog vad jag åstadkommit hittills.

Hoppas att du får det trevligt i Berlin!!

Tant Janet sa...

Popp - nu är det ju inte Berlin jag ska till :-) men ha så kul själv i NYC...

Anonym sa...

Åhå det verkar som du är rena globertrottern... Själv är jag långt ifrån en kvinna på resande fot. Här blir det mest Sverige och oftast blir det norrland...
Ha det gott! Kram Anna

Popprinsessan sa...

Ha ha, hur f*n fick jag ihop det??