måndag 30 november 2009

Operation

Idag opereras min morfar, han åkte iväg i morse för att opereras, vi har inte hröt något ännu... dom visste inte om dom skulle behöva ta hela eller delar av njuren. Han har haft ca 30 njurstensanfall per år de senaste åren så jag håller tummarna att detta går bra och att han slipper ha ont sen...
Annars - måndag! Trött och seg. Känns att det är mörkt nu, det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem. Trist. Men det vänder ju snart har jag hört. Längtar till julen, då är jag ledig i 3 veckor. Jag tycker nog att man ska vara ledig så mycket som det går :-) det är min filosofi här i livet. Jag var ledig nästan 5 veckor i somras, 1 vecka när Speja kom, 2 dagar på höstlovet, 2 dagar när vi var i Prag, 3 veckor över jul och så ska jag vara ledig sportlovet... Året innan var jag ledig totalt 13 veckor. Jag har 5 veckors semester per år men sen har vi föräldrardagar kvar, lite komp och några avtalsdagar... och vips så har man några veckor till.
Hur roligt jobb jag än har så är det ju ännu roligare att vara med familj och vänner.
På sportlovet har vi blivit tillfrågade att få följa med Tove och Peter igen, vi var inte sena att tacka JA. Vi har för länge sen sagt att vi gärna åker med dom igen. Det var otroligt mysigt förra året, trots att Lucen fick vattkoppor där. Otroligt vacker natur, bra snö, bra backar, Peters superdupergoda middagar, god champagne, bästa sällskap osv... helt super helt enkelt! Längtar efter lite snö också.
Tobbe brukar säga att jag ofta längtar att jag inte lever här och nu... märks tydligt i detta inlägg känner jag. Men just nu är det ju lite trist... med vädret och mörkret! Skönt att ha fjällen, julledighet och Thailand att se fram emot.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Min man är lite som du! :-) Ibland pratar han om saker så långt fram att jag inte ens hunnit börja tänka på dem eftersom det finns annat kul innan. Men visst är det kul att ha saker att se fram emot!

Hoppas allt gått bra med din morfar!

imse sa...

Visst längtar man bort ibland!

Hoppas operationen har gått bra.

Vill du gästblogga? Läs mer
http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html