tisdag 3 november 2009

Sorgligt, ledsen i ögat

Idag åt jag lunch med en vän. En vän som jag har saknat mycket de senaste åren. Vi var så tighta förut, vi har gått i samma klass, vi har bott i hop, festat ihop, ja gjort det mesta som tonåringar gör tillsammans. Av någon anledning har vi inte setts så ofta de senaste 3 åren. Jättetråkigt, men i somras återupptog vi kontakten och åt lunch. Idag åt vi lunch igen. Hon var inte på topp, hon var orolig, hon utreds för MS. En fruktansvärd sjukdom. De har uteslutit det mesta, men hittar inga fel... på fredag får hon svar. Vår vänskap togs vid där den slutade, och jag tror och hoppas verkligen att hon mår bra och att vår vänskap blir det den en gång varit igen. Jag saknar henne mycket, vi har alltid haft så kul ihop, vi har samma humor, men idag fanns inte skrattet där. Så otroligt sorgligt.

Nu håller jag tummarna, är lite ledsen i ögat för hennes skull. Tänker på dig vännen, tror inte ens att du läser detta, du vet nog inte ens att jag bloggar... men jag finns här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh älskade vän... Känner verkligen med din vän. KÄnner med dig!
Kramar i tusental
Anna