onsdag 4 november 2009

2 knölar 2 tuttar

Hade inte tänkt skriva det här... men nu känner jag att jag vill dela med mig. Jag var på återkontroll på Bröstcentrum förra tisdagen. 2 nya knölar hittades, jag hade inte känt dom själv.
På höger tutte sitter den kl. 8 och på vänster tutte sitter den kl. 12... bra sätt att beskriva placering på knölar inför punktering och biopsi. Då hittar läkaren knölarna lättare när hon ska köra in långa sprutan och punktera knölarna. Sprutan i sig ser ut som ett verktyg, ungefär ett sånt där som man cilikonar med...
Trodde innan att jag skulle få halv panik om nya knölar hittades, jag hade ju dödsångest i augusti av en knöl, nu med två knölar känns det rätt lugnt. Orkar inte ta ut det i förskott som jag brukar. Men visst kommer det över mig ibland, att jag kanske har cancer i alla fall... det var bl a därför Rosa Bandet galan kändes extra viktig i år. Den är alltid viktig - men i år har jag 2 odefinierade knölar. En i varje tutte. Läkaren sa dessutom att jag hade ungdomliga tuttar. Så här sitter jag med mina "tonårstuttar" och är 37 år och väntar på ett brev. Ett brev och inte ett telefonsamtal, för då är det inte bra. Om dom ringer och säger "vi vill att du kommer hit" då är det inte bra. Svaret skulle komma inom 2 veckor, nu har det gått 8 dagar... några dagar kvar.

Citerar Lotta Grey:
"Ovissheten är inte värst som alla tror. Vissheten är värre för i ovissheten finns det fortfarande hopp"

3 kommentarer:

imse sa...

Knölar som uppkommer hastigt är nästan alltid ofarliga cystor. Tänk på det.

Kram

Susjos sa...

Kramar i massor till DIG ♥

Grodmamman sa...

Tänker på dig och håller tummarna för att det är ofarliga cystor.
Kramar i massor