torsdag 5 november 2009

Glad men ändå nere

Har precis öppnat brevet från Karolinska och proverna såg bra ut.
Jätteskönt!
Ändå sitter jag här och är nere, har hög puls igen och ett enormt stresspåslag, kan inte slappna av. Känns som ett bakslag, 2 steg fram och nu ett tillbaka. Jag har ju mått bra ett tag. Men har kännt att detta kommit krypande hela veckan. Sov 2 timmar mitt på dagen idag, jag jobbade hemma så det får jag ta igen ikväll. Känner mig helt slutkörd, vill bara lägga mig ner och gråta. Ändå borde jag må bra. Har 2 underbara barn, en underbar make och jordens sötaste lilla vovve. Jag har ju läst att om man återvänder för fort kommer bakslag, så det är väl det som hänt nu, bakslag flera gånger om känns det som. Orkar ingenting heller, är så otroligt trött. Vill bara må bra igen, hatar när hjärtat slår så här fort hela tiden. Hoppas att dippen är kortare än förra gången...

8 kommentarer:

Humlina sa...

Hej! Såg dina ord "Glad men ändå nere" och blev nyfiken.
Du skriver att du borde vara glad..nä du borde inte alls känna på något "bordesätt" Att få vetskapen om att de hittat två knölar i bröstet är inget roligt besked alls, dessutom oron över vad det kan vara och så väntan på besked..fy sjuttsingen sånt tar på och slukar massor av din energi.Gissar att du ställer en hel del krav på dig själv...men du var rädd om dig och ge till dig själv samma omtanke som du ger och skulle gett till andra i samma situation. Du vet, du behöver också dig. Kramar i massor
Önskar så att jag kunnat svinga ett trollspö över dig och trolla bort alla korkade knölar som bara skapar oro.

Tant Janet sa...

Humlina, tusen tack för dina ord. Det värmer mycket!! Stor kram.!

Berne sa...

Hej Jeanette
Känner med dig. Är väldigt trött sjäv pga hjärtflimmer (trots två el-behandlingar). Vi får kämpa på o ta stöd av våra nära o kära. Det blir bättre, det måste det bli, finns ingen annan tanke.
Skickar dig varma västkustfamnar /Berne

Susjos sa...

Humlina skrev så bra: "Du behöver också dej"!!!! Så sant så sant.
SKÖT OM DEJ!

Grodmamman sa...

Ta hand om dig!
Kram

Popprinsessan sa...

Men vännen... Kanske inte så konstigt att du fick en dipp just nu.. det har ju varit lite mycket igen! Även om det varit roliga saker med tjejresa och ny familjemedlem så har det ju ändå varit mycket. Och så det här med knölarna.. inte så konstigt att du känner dig trött och nedstämd! Jag hoppas verkligen att du får möjlighet att vila och tid att ladda upp dina batterier igen! Kram!!!

Anneli sa...

Tungt med bakslag. Hoppas att det vänder och du känner dig bättre snart.

Unknown sa...

Å vännen! Kram på dig! Vad bra att allt såg bra ut! Jag var själv där samma vecka men på måndagen! Jag har en knöl klockan sju, men de tror inte att det är något. Inväntar ff mina svar, är inte orolig. KRAM!