måndag 23 november 2009

Host host

Nu är Lucas sjuk, han hostar konstant, det var länge sen han hade förkylningsastma nu, jättelänge sen och det är ju skönt, men jag lider så med honom när han hostar hela tiden. Jag vabbar nu på morgonen och Tobbe kommer hem vid lunch. Halva dagen var... rätt skönt.

I fredags hade vi ledigt hela eftermiddagen tillsammans. Alltså familjen. Vi var i skogen med Speja, jättemysigt, det var geggigt efter allt regnande, men vi lekte kurragömma med henne och alla hade så kul. När vi kom hem fikade vi sen var det pizza och Idol. Blev lite förvånad när Erik var en av 2 som skulle sjunga om, men nu börjar det dra ihop sig och jag vet inte om jag vill att någon ska ut direkt. Tove är den jag håller på i alla fall.

I lördags var det turné i Gävle, först till min farmor för fika, sen till mina föräldrar för fika och sen till Carro (min kompis). Där käkade vi en god middag, pratade och avslutade kvällen med Abba singstar... Mattias dominerade! Så igår var vi lite trötta.... på vägen hem åkte vi via Arninge och hämtade upp 36.5 kg kött.... så kvällen bestod i att väga och skriva på påsar. Allt från märgpipa, innanlår, ytterlår, filé, rulle, biff, rostbiff, fransyska, högrev, köttfärs... så nu blir det mycket kött i dennan familj ett tag framöver. MUMS med alla grytor, recept mottages tacksamt på goda grytor.

Speja är bättre i magen, hon har gått på risavkok och ris hela helgen och igår fick hon lite av sin egna mat och det verkar ha vänt. Tack för all omtanke. Det värmer, det är jobbigt när ens vovvar blir sjuka.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anneli sa...

Hoppas att ni håller er pigga allihop nu. Ni har matlistan klar för er de närmaste månaderna nu då? Kött, kött, lite kött och annat kött :-)