lördag 28 november 2009

Fullt ös och ensamma barn

Idag är det fullt ös - medvetslös som gäller.
Nu är Oscar & Tobbe är på innebandymatch, Lucas på tennisträning, Speja ute i vår inhägnad, jag bloggar, sen ska jag köpa jacka till Lucas (hans tvättas varje kväll efter skolan och han behöver ett ombyte...), lunch, sen kl. 14 har Lucas sin första tennisturnering :-). För 1 år sen vann Oscar den tävligen och nu är Lucas laddad till max, hoppas bara att han inte blir besviken om han förlorar.

Ikväll kommer underbara Mia & Tobbe hit med Eric och Victoria. Middagen blir ingen gourmet i och med att vi inte här hemma på hela dagen utan igår gjorde jag Tanjas Cheese cake och idag förbereder vi egen gulasch... ( så nu vet ni menyn ), hoppas att ni kommer ändå :-)

I tisdags när jag åkte hem från vår presonalkväll klev jag på pendeln kl. 23.12 på perrongen står en kille max 12 år ensam och snyftar lätt. När vi går på tåget sätter jag mig mitt emot honom för att kolla status, han snyftar och sms:ar... jag undrar ska jag fråga hur han mår. Men fegar ur... tittar på honom, tårar rinner och jag får mer och mer dåligt samvete, efter 3 stationer går han av. Vad gör en så liten kille ensam på tågtet så sent på kvällen. Precis innan han går av hör jag hur han säger i sin mobil "du lovade ju att hämta mig!". Så otroligt sorgligt. Han kanske åkte mellan mamma och pappa... eller hade stuckit från den ena och skulle åka till den andra. Hans blick sitter på min näthinna. Nästa gång ska jag göra något, i alla fall fråga om jag kan göra något. För nu brottas jag med mitt dåliga samvete...

Ha en bra dag!

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Hej svej snygging!
Hoppas ni får en härlig kväll och hälsa ert besök så mycket!
Kram