söndag 8 november 2009

Löv, träd, dammråttor

Idag har vi röjt!!
Halvhängiga hela familjen, men oj vad vi har fått mycket gjort. Vi har krattat gräsmatta (inte hela), klippt plommon och äppelträd, rensat rabatter, dammat hela nedevåningen, damsugit hela nedevåningen och torkat alla golv... allt skiner och luktar gott. Hunden sover gott, hon har sprungit fram och tillbaka över tomten hela dagen. Nu är jag helt slut, var i och för sig slut redan innan, men när jag väl kom ut blev jag lite piggare. Den här årstiden är ju inte den bästa om man är hundägare och lite av en människa som inte gillar smuts. Shit vad mycket Speja drar in. Löv, barr, grus, stenar... ja allt, dessutom ligger det hundhår i driver längs väggarna :-) Eller låg ska jag väl säga, nu är det fint här hemma.


Vi skulle ha varit hos min guddotter Lovisa som fyllde 6 i fredags, men igårkväll hade Lucas feber och huvudvärk och ont i halsen... idag bara halsont... själva är vi jättetrötta så vi la ner det. Vi får gratta henne en annan dag i stället.


Det har varit en rätt bra helg trots att jag varit trött, träffat vänner i fredags och sen sov jag igår hela em, och idag röjt. Igår kväll tittade vi på Australia, så nu vill jag åka dit :-).


I morgon ska vi ta ut vaxproppar på Lucas hoppas jag, vi ska till läkaren för 4,e gången. Dom har inte fått ut dom tidigare så nu hoppas jag verkligen att det lyckas. Så jag jobbar hemma i morgon. Vi ska vara hos läkaren i Södertälje så att åka till stan innan fram och tillbaka känns lite overkill.


Snart ska vi fira farsdag, med hämtmat från Thaien. Jag har köpt 3 presenter, 1 från Oscar, 1 från Lucas och 1 från Speja. Han får en plånbok, sitt favoritgodis och så en pastaslev med inbyggd parmesanrivare från Designtorget.

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt att få ha röjt så mycket!
Hoppas det går bra för Lukas imorgon, så att han blir av med de där vaxpropparna!
Ta hand om dig nu!
Kram

Humlina sa...

Kratta löv?!
Här får vi kratta snö..om vi nu skulle vilja.
Det har snöat rejält mycket, fast nu på eftermiddagen har snöflingorna ändrat utseende till regn. Ja jisses, säger jag apropå hundar som drar in och hårar ner. Vi har elva varav hälften fäller rejält med hår. Det blir till att stå ut med extra pålägg på mackorna. Fattar inte att jag alltid lyckats glömma denna indragar och hårfällartid. Jag lyckas bli lika överraskad varje år?? Så skönt att du känner dig i alla fall lite piggare idag. kramar av det mjukglada slaget

Åsa sa...

Australia den var så himlans bra. Själv lockar nog Nya Zeeland mera, för de har inga farliga och läskiga djur. Alla finns i Australien!!!

Berne sa...

Tack tillbax för fina ord.
Ja, hundväder finns något som heter. Har vart hundägare själv så jag vet verkligen vad det innebär med hundväder. Ingen ide att vänta med att gå ut med hunden, det kan bli sämre väder. O vad de drar in sedan, våta o smutsiga.
Har idag firat ett av barnbarnens 2-årsdag.
kramar dig /Berne

ingelalala sa...

Tror jag att du är trött efter allt det grejandet. Det blev jag av att läsa ;) Fast vad skönt efteråt!
Bra jobbat!

Kram Ingela

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har en fin vecka.
Kram Lallis

CharmKatti sa...

Hej svej!
Hoppas ni är piggare allihopa!
Det var skönt att ni inte kom i söndags;-) jag var själv rätt trött...

Har du nån telefontid när man kan nå dig utan att det är upptaget? ;-)

Kram, kram!!