söndag 13 december 2009

Stora Stockholm

Så har jag tillbringat 3½ timme på Stora Stockholm, hundmässan som går Luciahelgen varje år. Speja är för ung för att vara med så jag åkte dit själv.
Hur mycket hundar som helst.
Hur mycket folk som helst.
Jag strosade runt, tittade på Flattarna såklart, fick huvudvärk, skulle handla massor men kom hem med 2 plädar, en till varje bil.
Efter en stund hamnade jag i Agillityringen med en cola och huvudvärken släppte lite. Vilken fart det är på dessa hundar. Dom är sååååå snabba och coola när dom springer och dom har så otroligt roligt. Jag har inte gillat detta förut men blev verkligen imponerad idag. Jättekul att se. Kände också mer och mer att jag vill jobba med hundar. På riktigt. Jag har ett jätteroligt jobb, men jag skulle vilja styra min tid själv. Inte jobba 8-15 jämt. Nu gör jag i och för sig inte det, men kanske vara ledig vissa förmiddagar och vara med killarna i skolan eller Speja i skogen och sen jobba någon kväll ibland i stället... bara en tanke...
Igår var det pepparkaksbak för övriga familjen, jag putsade fönster (någon måste ju göra det också), solen lyste rakt in och fönstren såg otroligt skitiga ut. Så det var bara att välja pepparkakor eller fönster och jag gillar inte att baka peppisar, jag får aldrig upp dom på plåten utan att dom pajjar.
Ikväll ska vi förbi hos en vän som fyller 40 en sväng, han vet inte att vi kommer så jag hoppas att han är hemma :-).
Tjing ting om 1 vecka är jag ledig! Tjoho!!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag har lagt ner det där med fönsterputsning, orkar inte bry mig när det är mörkt mest hela dygnet!:)
Kram

Anonym sa...

Åh det måste vara en upplevelse! ATt se det man hör så mycket om!
Längtar till ledighet... På fredag "går jag av"...
Önskar dig en toppen vecka!
kram Anna