lördag 19 december 2009

Jullov

Äntligen jullov!
Önskar att man bara kunde njuta och bara göra det man ville.
Men det finns mycket kvar på "att göra listan" fram till jul... tyvärr.
  • Julgodis (har gjort lite)
  • Skinkan
  • Granen
  • Några julklappar kvar att köpa
  • Slå in alla julklappar
  • Städa
  • Skicka julkorten

Förutom detta vill jag hinna med att vara med familjen, kanske en tur i skogen med korvgrillning nu när det är så fint.

Vill även hinna med att åka skidor på jullovet!! Flottsbro öppnar inom kort hoppas jag.

Varför är det så mycket måsten och så lite "bara vara"? Varför räcker inte tiden till? Jag ska jobba 2 av 23 dagar nu, jätteskönt ska det bli, ändå har jag halv panik för att inte hinna med det jag vill...såhär var det inte för några år sen. Vad har hänt?

Som tur är så är det helt helt helt vitt ute!!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Stressa inte ihjäl dig nu! Det blir jul även om allt inte är perfekt.
För första gången på många år, så är jag ganska i fas med våra planer, men vet att det kan vända fort!:)
Kram

Susjos sa...

Hoppas du kan njuta av din ledigheten!!! TA det lugnt!!!
Kram

Anneli sa...

Börja i god tid är mitt recept. Sedan så struntar jag i en hel del också. Jag skickar inga julkort, jag bakar sällan (men i år kanske jag ska göra det, men bara för att jag vill), vi har alltid knytis på julafton, jag städar lagom för det kommer ändå hit en massa folk och stökar till, i år struntar jag i julgardinerna (jag har ändå gröna gardiner). Rensa bland måstena!