söndag 27 december 2009

Resumé

Tiden går fort, FÖR fort ibland. Nu har en vecka gått, och om 2 veckor ska jag jobba igen, fast jag ska ju även jobba den 29 dec och 4 jan men det känns rätt ok.
Men om 2 veckor börjar själva ekorrhjulet igen.
Julen har passerat även i år. Den firades med stora delar av Tobbes familj och vi hade jättemysigt. God mat, julklappar till barnen och tomten var även här.
Juldagen var vi hos min mormor som sig bör och åt kalkon, det är en tradition vi har i min familj. Så länge jag kan minnas har vi ätit kalkon på juldagen, bortsett från ett år när vi var hoss oss, då åt vi fondue.
Igår och idag har vi gjort ingenting, varit ute med Speja och grejat här hemma. Tobbe har möblerat om på övervåningen för att göra plats för kommande pingisbord. Oscar sålde jultidningar och fick ihop till ett pingisbord, inte full storlek, men ändå... det tar plats... men nu är det omgjort och det finns nog plats för lite pingis när bordet kommer.
I veckan ska killarna gå på tennisläger så i morgon när jag lämnat dom där blir det tid för en långprommis i skogen med vår underbara Speja. Tänk att vi hade ett liv utan hund för bara 2 månaders sen, det känns så ofattbart nu. Nu är det världens självklaraste sak att hon ligger på golvet nedanför mig, att hon tassar fram och viftar på hela rumpan så fort man tilltalar henne. Jag visste att känslor för djur kunde vara stora, men glömt att det kändes så underbart att ha en 4bent vän som alltid älskar en, som alltid är glad när man klappar. Hon ger oss så mycket glädje och kärlek. Svårt att beskriva med ord... hon är bara bäst!
Ha en skön kväll!

1 kommentar:

imse sa...

Jag förstår dina känslor för vovven!