måndag 26 oktober 2009

Trrrrrrrrrrööööööööööööööööööööttttttt


Att inte få sova ordentligt tär, både på humöret och på piggheten. Jag brukar ju ha svårt att sova i vanliga fall men nu när lilla Speja är här vaknar jag varje gång hon byter plats på natten. Vaknar snabbt till och undrar om hon vill ut. Det är nog något inbyggt vi kvinnor har för Tobbe sover som en stock och är svårväckt, det klart att han går ut med Speja när jag säger till, men då har jag själv hunnit bli klarvaken i och med att det tar ett tag att väcka honom och då kan jag lika gärna gå själv... ut med Speja mitt i natten alltså.


Nu är jag alltså komatrött. Som man brukar vara när man har småbarn. Kommer inte riktigt ihåg när valpar börjar sova hela nätter... Någon som vet?


Idag har jag jobbat igen, jag var ju ledig hela förra veckan. Tobbe var hemma idag, i morgon är min mamma här, på onsdag svärmor, torsdag & fredag är jag ledig igen. Sen börjar vårt pysslande med att få ihop vår vovvevardag.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Ja, fy sjutton! Har full förståelse för att du är komatrött!:) Hoppas verkligen att Speja börjar sova hela nätter snart.
Kram