torsdag 29 oktober 2009

Rosa Bandet


Nu är det rosa bandet galan.
Det klart att jag ska titta!!
Detta berör mig mycket mycket!

Har förlorat en vän i bröstcancer!
Har förlorat en svägerska i bröstcancer!
Har en vän som har bröstcancer!
Min mormor har haft bröstcancer!
Jag har haft en knöl i tutten!


Ingen ska behöva dö i förtid! Jag vill inte höra fler barn som förlorar sina mammor, mammor som inte får se sina barn växa upp. Män som förlorar sina fruar, föräldrar som förlorar sina döttrar.... usch - jag får en stor stor klump i halsen! Det är så orättvist! Så fruktansvärt orättvist!

Jag hatar hatar hatar denna skitsjukdom mer än något annat! HATAR HATAR HATAR!!!
Jag ryser och gråter när detta sänds!!
Glädjs åt pengarna som kommer in till forskningen!!!!


Min svägerska är projektledare för Rosa Bandet! Så det är ju lite extra skoj.

Ta hand om er alla!!

Känn igenom era tuttar, både när ni står upp och när ni ligger ner, känn ofta ofta ofta!!

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Jag känner och klämmer för fullt, kankse dom blir lite ungdomligare av allt klämmande:-)

Spara uppgifter, det är en inställning i explorer om man vill att anv.nam o lösen och sånt ska sparas.

Puss!

Grodmamman sa...

Håller med dig, det är verkligen en skitsjukdom.
Kram

imse sa...

Jag har haft cystor i ena bröstet ett par gånger och vet hur jobbigt det är med provtagning och väntan på besked.
Forskningen behöver alla pengar de kan få.

Susjos sa...

Bra inlägg!
Försöker komma ihåg att klämma på dem då och då!

Anneli sa...

Hemma fick jag inte titta på galan - barnen bestämde att det var tråkigt och att det fanns andra bättre program. Jag höll inte med så jag läste en bok i stället.
Visst är det nyttigt med utvecklingssamtal på engelska, jag lär mig jättemycket.
Ha det bra!