fredag 23 oktober 2009

Det blir en dag på stranden



Oscar har nu 37,9 i feber och är betydligt piggare. Jätteskönt!

Jag och Speja har varit på stranden en sväng idag, hon är tveksam till vattnet och när vågorna kommer backar hon sakta, annars börjar hon lätt kaxa till sig här. Hon har nu varit hos oss en vecka nu och hon är helt underbar.

Tänk att man kan älska en hund så!!
Man blir varm i hela hjärtat av att bara se henne, nätterna och sömnlösheten är det värt. Hon är jätteduktig och säger till när hon vill ut. Inatt sov hon mellan 00-06 - rekord! Annars har hon gått ut mellan 1-3 ggr per natt. Vi mår så bra av att ha henne hos oss, att bara ha henne liggandes på mattan när vi ser på TV gör att allt känns komplett & fulländat på något sätt. Svårt att beskriva, men vi är så glada att hon är vår. Barnen är så stolta! Säger flera ggr per dag att dom älskar henne, och vem gör inte det?

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Härligt är det med hund!
Komplett var ordet, fast ni får byta forden mot en volvo:-)
Villa, volvo, barn o hund:-)

Kram!

Tant Janet sa...

Jag älskar ju min ford! Dessutom åker jag gratis in i stan :-)

imse sa...

Ja vem kan låta bli att älska en sån charmtuss. Mysigt!

Popprinsessan sa...

Vilken söting!
Det är en underbar känsla att ha hund tycker jag :-) Det ger så mycket, och det ska man försöka komma ihåg när det regnar och man inte alls är sugen på att gå ut..