torsdag 29 oktober 2009

Mys & vaccin


Idag har min barndomsvän Carro varit här. Så otroligt mysigt att sitta och ta en latte i lugn och ro och bara prata i fred. Hur härligt som helst. Hoppas att det blir av lite oftare nu bara. Vi har inte setts så ofta på sista tiden, vi har varit i olika faser i livet till och från. Men vi vet vart vi har varandra trots våra 20 mil och det är skönt. Det är så skönt med vänner där man kan ta vid där man slutade. Vi hörs ju ofta per telefon även om vi inte ses så ofta som vi skulle vilja. Nu kanske vi kommer att ses lite oftare - om inte annat så lär vi ju ses på en och annan hundutställning :-) Speja och Iris har lekt jättebra idag! Speja har varit vaken nästan hela da´n så nu hoppas jag verkligen på en lugn natt.

Barnen har också lekt jättebra hela dagen. Dom ses ju inte heller så ofta men klickar verkligen när vi ses. Kul att se! Elmer börjar bli så stor nu, han som bara var 2 månader när vi gifte oss.


Nu sitter jag här i soffan med min nya laptop, jätteskönt, tror att jag kommer att kunna blogga lite oftare nu och även hinna läsa era bloggar lite mer. Nu när jag inte behöver sitta ensam på kontoret utan kan vara med trots att jag surfar runt.


Från det ena till det andra, hur ska ni göra med vaccin? Ska ni vaccinera er eller inte? Hur gör ni med barnen? Våra barn blir vaccinerade nästa vecka i skolan om vi vill. Dom kommer vi att vaccinera, även oss själva. Jag är inte så jätteinsatt men debatten i media är ju stenhård. Många verkar ha fasta åsikter för eller emot.... Jag vet bara att jag inte vill bli sjuk. Orkar inte vara sängliggandes


Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: