torsdag 22 oktober 2009

Svininfluensa (H1N1) nya influensan


Nu har Oscar fått svininfluensan - i alla fall enligt sjukvårdsupplysningen. Han har 39,8 i feber, däckad, yr, ont i huvud, nacke, mage, hostar... alla symptom. I och med att han har astma ibland, skulle vi hålla uppsikt på hans andning och ta en timme i taget. Åka in om det blir sämre...


Så här sjuk har han inte varit sen han var liten, jobbigt att se sin "stora" kille så däckad och utslagen. Han han slumrar till så yrar han...


Hoppas nu att vi andra klarar oss...

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Usch! Jag håller tummarna för er! Min L har fått vaccin, men inte jag så nu är jag lite orolig över att jag kommer att få någon skit. De säger ju att det är vi, vi föräldrar, som kommer att bli sjuka, inte våra små barn. Men om jag inte får något vaccin så kan jag ju bli sjuk nu. Gav jag då L sprutan i onödan? Det är så mycket tankar kring det här och massmedia gör inte saken bättre.

Jag hoppas att det är någon lindrigt stora killen åkt på och att ingen annan blir smittad!!

Grodmamman sa...

Stackarn!
Sitter här och väntar på att få åka och ta vaccinet, tillhör riskgrupperna då jag också har astma.
Hoppas att ni andra klarar er!
Kram

Vanilla sa...

Åh, vad tråkigt! Hoppas verkligen att han blir bättre snart!

Louise sa...

Njemen så läskigt. Hoppas att han blir böttre snart oavsett vad det är han har. Jag är SÅ ambivalent om barnen skall få spruta eller ej :-( V 45 drar de igång vaccinationerna här för vanligt folk. Måste snart bestämma mig.
Min lille son har just tagit sig igenom en lunginflammation, det var inte heller kul.