lördag 3 oktober 2009

Speja


Igårkväll bestämde vi oss för att skaffa 2 kattungar, 2 killar, i stället för hund. Något djur vill vi verkligen ha och när det sked sig med hund låg katt nära till hands. Jag ringde runt men hittade ingen kull med 2 hanar...

Inatt vaknade jag kl. 4 och kunde inte somna om, jag har varit vaken sen dess. Bestämde mig för att om vi inte kan köpa en valp kan vi ju köpa en vuxen hund. Jag ringer till min kompis Carro som har flattar och föder även upp sådana och la fram min idé, hon tyckte att jag skulle ringa uppfödaren som erbjudit oss en valp. Jag hade ännu inte tackat nej... jag ringer och säger att det sket sig med Tobbes jobb, att vi inte kan ha en valp där varje dag och frågade om dom har en äldre tik... hon tänker och berättar att dom har en valp som dom sparat som är 10 veckor, som vi kan hämta om 2 veckor. Jag kan jobba hemma första veckan och sen är det 40 arbetsdagar till jul som vi måste lösa. Efter jul är hon 6 månader och då är allt mycket lättare... Vi har nu löst de flesta dagar med att jobba hemma, föräldrardagar, semester, grannar osv. Ringde och berättade den glada nyheten för min vän Tove, hon sa och så har du ju löst fredagar också för då är jag ledig säger hon. Inte för att jag vill binde upp henne varje fredag fram till jul, men kanske 2 dagar. Svärmor kanske kan ta 4 dagar innan jul osv... nu fattas 11 dagar som vi inte har löst.

Så om 13 dagar hämtar vi lilla Speja!! Då kommer vi ha en svart liten krabat som busar omkring här hemma, en söt tjej med viftande svans. Ser fram emot julledigheten med familjen. Jag & Tobbe med varsin Irish coffee och barnen i soffan med varm choklad och vispgrädde, brasan tänd och Speja på golvet! Då är familjen Hamner komplett! Jag ryser av tanken. Jag har nu en sån inre frid i själen, svårt att förklara! Men jag mår BRA! Jättebra!
Bilden lånad från Almanza, det är inte Speja på bilden utan en flatvalp...

2 kommentarer:

imse sa...

Då hoppas jag att det kommer att lösa sig till det bästa.

Kram

AK sa...

Vad skont att det loste sig till slut. Jag skulle valdigt garna vilja hjalpa till men det blir nog svart :o(.
Ha en underbar sondag!
Kram