torsdag 30 december 2010

Viktklubben


Nu har jag gått med i Aftonsbladet viktklubb. Det är 3;e gången, 3;e gången gillt hoppas jag. Det brukar funka bra till en början i alla fall. Nu går ju inte jag runt och släpar på en massa övervikt, men några trivselkilon kan ju alltid försvinna. Min plan är 5 kg på 4 månader. Då får jag äta 1470 kcl per dag. Helt ok hoppas jag, jag får ju göra avdrag för alla prommisar också. Vi har sagt, jag och Tobbe att vi skall sluta mysdricka vin titt som tätt från och med 2011. Jag tror att det gör stor skillnad.

Nu är mina underbara kids hemma igen. Dagen idag har bestått i att stödhandla dekor till dukningen inför nyår i morgon och att ta en 1½ timmes powewalk i skogen, är helt slut just nu.

L är på hockey med grannkillen M och han var kittad med Djurgårdshockeytröja och mössa när han gick. Kul att han också får göra saker, det brukar mest vara O annars.

I morgon då... nyår i vita huset. Det sista.... snart ska vi vara ute. Då kommer Tove med familj, Tarja med familj och Mikaela med sambo. Det ska bli hur kul och underbart som helst. Maaaaaaaaaassssssa god mat brukar det vara. Tarja och c/o har hand om förkör med champagne, Tove och c/o gör förrätt, någon har viskat att det blir carpacio med Amarone. Vi har varmrätten och vi ska helsteka oxfilé på låg värme till det servera en potatisgratäng i små formar till alla med ett parmachips och oxfilén skall rullas i persilja och parmesan efter att den är klar. Till detta vitlökssmör, god sallad och..............AMARONE så klart. Desserten har Mickis och Johan hand om, vej ej vad som väntas men säkert smarrigt värre. Alltså en fantastisk middag med underbara vänner väntar den sista dagen på året.

Hur firar ni nyår??

3 kommentarer:

Susjos sa...

Viktklubben brukar vara bra ja,om man har disciplin vill säga! va duktig du är! Men först nyårsfirande! Mums,så mycket gott ni ska äta :)
GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!

Grodmamman sa...

Tänkte också ta tag i mitt liv, fast efter nyår!:) Lycka till!
Vi ska fira nyår tillsammans med goda vänner och vi ska fixa förrätten.
Kram

Anneli sa...

Har du sett detta =)
http://www.runsten.nu/